رسانه‌ها سهم دستگاه‌ها در پیشگیری از سوانح رانندگی را ارزیابی کنند
کد خبر: 4041139
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
رئیس پلیس راه شمال کرمان:

رسانه‌ها سهم دستگاه‌ها در پیشگیری از سوانح رانندگی را ارزیابی کنند

رئیس پلیس راه شمال کرمان با بیان اینکه پلیس با شعار «قانون مدار‌، پرهيز از خطر، آرامش در سفر» از  ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردين، طرح طرافیکی نوروز را اجرا می‌کند، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم با ایفای نقش مهم خود، سهم هر دستگاه در پیشگیری سوانح رانندگی را مورد ارزیابی قرار دهند.

سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان امروز ۱۶ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: پلیس با شعار «قانون مدار‌، پرهيز از خطر، آرامش در سفر» از  ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردين، طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ را با هدف مديريت ترافيک، تسهيل در ترددها و همچنين کاهش حوادث، تصادفات و خسارات ناشی از آن به اجرا خواهد گذاشت.

سرهنگ رضایی با اشاره به نهادهای مشارکت کننده با پلیس در این طرح، گفت: براساس پيش‌بينی‌های ترافیکی، افزایش ۵۰ تا ۵۷ درصدی تردد در ايام نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ روبه‌رو خواهیم بود که لازم است بر این اساس محدوديت‌های خاص ترافیکی‌ اعمال شود.

وی تردد ناوگان فرسوده اتوبوس و مینی‌بوس و کاميون‌های فرسوده در محورهای اصلی، رانندگی صاحبان گواهينامه کمتر از يک سال در جاده‌ها و تردد شبانه حاملان مواد خطرناک در جاده‌ها را جزو ممنوعیت‌های تردد عنوان کرد.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: پرهیز از مصرف داروهای خواب‌آور قبل از رانندگی، خوب دیدن و خوب دیده شدن موقع رانندگی در جاده، مراقبت از کودکان در سفر و پرهیز از سوار کردن کودکان در صندلی جلو و پرهیز از حمل بار غیر متعارف را از جمله نکات ایمنی عنوان کرد که باید هنگام سفر رعایت شود.

وی سرعت و سبقت غيرمجاز، استفاده از شانه خاکی و حرکات مارپيچ را از جمله خطوط قرمز پليس برشمرد و گفت: اگر راننده‌ای اين حرکات را انجام دهد خودروی وی توقيف خواهد شد و طبق هماهنگی‌های قضایی و دستور دادستان‌ها در سراسر استان، خودروی پراید با سرعت بیشتر از ۱۴۰ کیلومتر، توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

این مسئول حوزه ترافیک برون شهری گفت: هرگونه عملیات عمرانی در طول محورهای اصلی استان در زمان اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ ممنوع بوده که به متولیان آن اعلام شده است و علاوه بر آن به تمامی پایانه‌ها ابلاغ شده است در بازه نوروز و به منظور ایمنی سفر، اتوبوس‌های مسافربری باید ۱۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از سایر ایام سرعت داشته باشند.

وی برگزاری جلسه و اعلام آمادگی سازمان‌های همکار، هماهنگی با صدا و سیما، درخواست از جامعه بانوان برای ایفای نقش بانوی فرهنگ‌یار ترافیک برای مراقبت از خود و خانواده در سفر، برگزاری جلسه با سازمان‌های مردم نهاد، هماهنگی با هیئت‌های مذهبی برای استقرار ۵ موکب در ورودی‌های استان را از اهم اقدامات فرهنگی پلیس راه برشمرد.

سرهنگ رضایی گفت: طراحی و نصب بنر بر روی  بیلبوردها در طول راه‌های استان، ارسال پیامک حاوی متن توصیه‌های رانندگی به تلفن همراه رانندگان خودروهای ورودی به استان، بهره‌گیری از فضای مجازی با ارتباط از طریق کانال‌های پر مخاطب برای ارسال توصیه‌های پلیسی و نکات ترافیکی از دیگر اقدامات فرهنگی در طرح نوروز ۱۴۰۱ است.

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سوانح رانندگی در محورهای کرمان به علت بی توجهی راننده به جلو است که منجر به واژگونی خودرو می‌شود، گفت: سرنشین خودرو، چشم دوم راننده است و باید هنگام سفر، نقش خود مراقبتی از خود و خانواده را ایفا کند.

وی گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۷۵۴ نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده و ۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند که، تعداد فوتی‌ها، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و تعداد مجروحین نیز ۳ درصد کاهش داشته است که ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، از آن‌ها می‌خواهیم با ایفای نقش مهم خود، سهم هر دستگاه در پیشگیری سوانح رانندگی را مورد ارزیابی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha