دانشجویان مبلغ آموزه‌های قرآنی باشند
کد خبر: 4041494
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

دانشجویان مبلغ آموزه‌های قرآنی باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه استادان، کارمندان و دانشجویان قرآنی باید در زمینه‌های علمی، اخلاقی و رفتاری زبانزد باشند، گفت: دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید مبلغ آموزه‌های قرآنی و وحیانی باشند.

بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، 17 اسفندماه، در آیین اختتامیه بیست‌و ششمین دوره جشنواره قرآنی هدهد، با تاکید بر اینکه استادان، کارمندان و دانشجویان قرآنی باید در زمینه‌های علمی، اخلاقی و رفتاری زبانزد باشند، گفت: دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید مبلغ آموزه‌های قرآنی و وحیانی باشند.

وی قرآن کریم را دارای برنامه زندگی برای انسان‌ها تعریف کرد و با ابراز تاسف از کمرنگ شدن فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه، افزود: شایسته است عظمت قرآن و مفاهیم عالی آن به صورت صحیح و هنرمندانه در محافل علمی گسترش داده شود و در این زمینه استادان و دانشجویان علوم پزشکی باید بیش از پیش کوشا و فعال باشند.

نقی‌پور، نشر و گسترش فرهنگ و آموزه‌های قرآنی را با عمل کردن به آنها امکان پذیر دانست و اظهار کرد: بازگویی آیات و مفاهیم قرآنی در محیط دانشگاهی عامل نرم شدن دلها به یاد خدا است و باید توجه داشت که یاد خدا به انسان‌ها، آرامش می‌دهد و موجب امید به آینده شده و انسان را از یاس و خستگی دور می سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به اینکه قرآن همه ابعاد و زوایای زندگی مادی و معنوی انسان‌ها را برای سعادتمند شدن در نظر گرفته است، ادامه داد: مسائل علمی و نیز سلامت جسمانی انسان‌ها به صورت بسیار کامل و مبسوط در قرآن مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قرآن، انسان‌ها و مومنان را به تدبر و تفکر در کتاب آفرینش و خلقت دعوت می‌کند، یادآور شد: انسان با توجه به خلقت و کتب آفرینش، عظمت پروردگار، معاد و زندگی دوباره پس از مرگ را بیش از پیش درک می کند و سبب تربیت درست انسان می شود.

انتهای پیام
captcha