تفسیر آیات قرآن؛ برنامه جدید مراسم جزءخوانی قرآنی در کردستان
کد خبر: 4041520
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مسئول امور قرآنی اداره ارشاد کردستان خبر داد:

تفسیر آیات قرآن؛ برنامه جدید مراسم جزءخوانی قرآنی در کردستان

مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ۵۷ نقطه استان کردستان با حضور قاریان برجسته استانی خبر داد.

مراسم جزء خوانی قرآن

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ۱۷ اسفندماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی هفته قرآن و عترت اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع شهر سنندج و مساجد جامع شهرستان‌های استان کردستان است.

وی با اشاره به یخش مستقیم مراسم جزء‌خوانی در شبکه‌های تلویزیونی افزود: به منظور بهره‌مندی همه مردم استان و کل کشور از این مراسم معنوی، در رمضان آینده مراسم بەصورت مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی سه و شما بخش خواهد شد.

مسئول امور قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به حضور قاریان شرکت‌کننده در این مراسم معنوی، بیان کرد: ۱۶ قاری برجسته و مورد تأیید شورای عالی قرآنی کشور در این مراسم معنوی حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید در ماه مبارک رمضان ادامه داد: در برنامه جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان سال آینده تفسیر بخشی از آیات قرآن کریم با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های استان کردستان گنجانده شده است.

گلباغی افزود: هم‌افزایی و همراهی کلیه ادارات و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در برگزاری جزء‌خوانی قرآن کریم، رمز موفقیت و بهره‌مندی مردم از این مراسم معنوی است.

وی در پایان یادآور شد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم که هر ساله با حضور عاشقان قرآن کریم در مسجد جامع شهر سنندج برگزار می‌شد، اما سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و در سال جدید با انجام واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور و استان کردستان امکان برگزاری جزء خوانی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است.

گفتنی است، در پایان اعضای حاضر در جلسه پیشنهاد دادند که در کنار قاریان برجسته استانی، از جوانان قاری استان در این مراسم معنوی ماه مبارک رمضان بهره‌گیری شود.

انتهای پیام
captcha