بوشهر به عنوان یک مرکز آفرینش تمدن مطرح است
کد خبر: 4041738
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
آیت الله صفایی بوشهری:

بوشهر به عنوان یک مرکز آفرینش تمدن مطرح است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بوشهر در حوزه شهرشناسی و مجامع علمی به عنوان یک مرکز آفرینش تمدن مطرح و پیشگام در همه عرصه های فرهنگی به ویژه عرصه فرهنگ مقاومت است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال جاری، به ریاست آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با حضور حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا ۱۸ اسفندماه در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه فرهنگ مهمترین زیرساخت حیات شخصیت انسان است، گفت: فرهنگ اساس است اگر فرهنگ دارای صحت و امنیت محتوایی باشه قطعا تمدن و آفرینش آن ممکن است. و این فرهنگ جوهره حیات انسان و جامعه است. به همین علت نیز اسلام در همه زمینه ها به حوزه فرهنگی تأکیدات فراوان دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز در حوزه فرهنگ مقاومت یک نماد است، ادامه داد: تمدن در استان بوشهر بر اسلامیت، دانش، مردم داری و استکبار ستیزی پایه گذاری شده است و به نوعی بوشهر در حوزه شهر شناسی و مجامع علمی به عنوان یک مرکز آفرینش تمدن مطرح و پیشگام در همه عرصه های فرهنگی به ویژه عرصه فرهنگ مقاومت است.

عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ضمن جمع بندی و ارائه دستورالعمل هایی، گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری سند مرجع ما در حوزه فرهنگ، سند مهندسی فرهنگی است بنابراین ما هم محور فعالیت ها را سند مهندسی فرهنگی قرار می‌دهیم تا بتوانیم وحدت نظر و یکپارچگی و هدفمند کردن را فراهم کنیم.

این جلسه با رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان بوشهر  خاتمه یافت.

 

انتهای پیام
captcha