رتبه هفتم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوشهر در سطح کشور + عکس
کد خبر: 4041793
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

رتبه هفتم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوشهر در سطح کشور + عکس

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری بوشهر:کانون های استان بوشهر در سال ۹۷ در جایگاه ۳۷ کشوری قرار داشت اما در سال جاری به همت اعضای این کانون ها در ۴۲۰ مسجد فعال، رتبه استان بوشهر به جایگاه هفتم رسیده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین تجلیل از کانون های فرهنگی مساجد استان بوشهر با حضور علیرضا پولاد مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ۱۸ اسفند ماه به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

پولاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در مهمترین نهاد اجتماعی مردم محور یعنی مسجد، گفت: استان بوشهر با ۴۲۰ کانون فعال در ۴۲۰ مسجد محوری، در حال برگزاری اجرای برنامه های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه ای مبنی بر توجه به این کانون ها داشته، ادامه داد: کانون ها در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری با رویکرد خانه و خانواده از قبیل سرود، تئاتر، کتابخوانی قرآنی فعالیت دارند.

پولاد با اشاره به برخی فعالیت های مهم کانون ها در سطح استان گفت: برگزاری طرح مسجد، مدرسه، تابستان با هدف ایجاد ارتباط میان کودکان و نوجوانان با مسجد، هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی در راستای آموزش مادران به عنوان بنیان خانواده، حمایت از طرح های کانونی فعال در حوزه ازدواج در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه فرزندآوری، اجرای رویداد ملی فهما، برگزاری دوره رایگان آموزش فرهنگ و هنر با نگاه توانمندسازی نیروها و ظرفیت های کانونی از جمله برنامه ها و فعالیت های این کانون های فرهنگی و هنری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، دستاورد کانون های تراز اول انقلاب را بدون دریافت حتی یک ریال بودجه دولتی عنوان کرد و افزود: در سال جاری توانسته ایم سه کانون به ۱۰ کانون برتر کشوری اضافه کنیم که در مقایسه با پارسال رشد چشمگیری داشته به گونه ای که امروزه در ۱۰۰ کانون برتر کشوری ۲۶ کانون مربوط به استان بوشهر است‌.

وی در پایان به افتخار ملی در حوزه روستایی استان اشاره و تصریح کرد: کانون فرهنگی و هنری روستای زیارت توانسته در دو سال پیاپی به عنوان کانون برتر در کشور شناخته شود و این پیشرفت ها باعث شده، از سال ۹۷ که در جایگاه ۳۷ کشوری بوده ایم، به جایگاه ۷ کشوری در سال جاری برسیم.

حسن ختام این آیین با تجلیل از کانون های برتر مساجد استان همراه بود.

انتهای پیام
captcha