اختتامیه چهارمین جشنواره حرکت در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4042023
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

اختتامیه چهارمین جشنواره حرکت در ارومیه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره حرکت، یکشنبه، ۲۲ اسفند با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در ارومیه برگزار می‌شود.

اختتامیه چهارمین جشنواره حرکت در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیروس یوسفی، رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، 19 اسفند در نشست خبری اختتامیه جشنواره حرکت، اظهار کرد: فراخوان چهارمین دوره جشنواره حرکت با هدف استعداد‌یابی انجمن‌های علمی در بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کل کشور ۱۷ مرداد سال جاری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در ارومیه منتشر شد که در این دوره ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با نظر هیئت داوران از این میان آنها ٢٩ اثر به عنوان آثار برتر در اختیار وزارت علوم قرار گرفته که چهار اثر برتر از این استان انتخاب شده است.

وی افزود: از جمله محورهای جشنواره را بخش ویژه، اختراع، کتاب، نشریه و غیره تشکیل می‌دهد که از دستاوردهای دیپلماسی علمی در کشور بوده و حضور داوران در این دوره جشنواره نیز ۲۰ درصد افزایش یافته و ۶١ استاد و مشاور علمی در این جشنواره مشارکت دارند.

یوسفی با بیان اینکه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره حرکت ۲۲ اسفند با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در ارومیه برگزار می‌شود، ادامه داد: در سومین دوره از جشنواره حرکت ۲۹۳ اثر  ارسال شده بود که شش اثر به عنوان رتبه برتر کشوری انتخاب شدند و یک اثر نیز در بخش انجمن‌های علمی کامپیوتر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌ غربی حائز رتبه اول شد.

مهدی سلیمانی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی و دبیر چهارمین جشنواره ملی حرکت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در این جلسه گفت: ۳۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به دوره سوم ۲۰ اثر افزایش داشته است.

وی افزود: در این جشنواره ۵۰ داور حضور داشتند که ۲۵ داور از اساتید مراکز فنی وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی بوده و در داوری شاهد رشد چشمگیری بودیم به‌طوری که در دوره قبلی تنها ۳۱ داور حضور داشتند و امسال دوبرابر شده است.

سلمانی بیان کرد: ۱۸۳ مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال هستند و آثاری ‌که در این جشنواره برگزیده می‌شوند برای حضور در جشنواره‌های دیگر با حضور سایر دانشگاه‌ها به وزارت علوم ارسال می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی حرکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ۲۶ اثر برگزیده در این دوره از جشنواره معرفی می‌شوند و بیشترین آثار برگزیده با ۱۱ اثر به مرکز شیراز و سپس به مراکز مشهد و گرگان با هرکدام با هفت اثر تعلق دارد و در محورهای جشنواره نیز در انجمن برتر هفت اثر، فعالیت خلاقانه پنج اثر، نشریه سه اثر، کارآفرینی چهار اثر، بخش ویژه دو اثر، اختراع یک اثر، محتوای دیجیتال دو اثر و مسابقه یک اثر برگزیده شدند.

محمد حسینی، دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب آذربایجان‌غربی هم در این جلسه اظهار کرد: یکی از محور‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش بوده که این بیانیه یک وظیفه انقلابی برعهده دارد که با مشارکت و همراهی  نخبگان دانشگاهی می‌توان برای رسیدن به آن تلاش کرد.

 وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های عقب‌مانده در عرصه علم و دانش بوده و بنابراین اینگونه جشنواره‌ها باعث توسعه استان در تمامی حوزه‌های علم، دانش و صنعت می شود و نیاز است مسئولان نیز در این زمینه تلاش و همت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha