تربیت معنوی دانشجویان از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌هاست
کد خبر: 4042057
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
رئیس دانشگاه کردستان:

تربیت معنوی دانشجویان از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه ارزش‌ها، معنویات و باورها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: براین اساس پرورش و تربیت معنوی دانشجویان از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌های کشور است.

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در مراسم اعزام کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی استان کردستان که امروز، 20 اسفندماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آخرین اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی ما در سال 97 بود و بعد از آن تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این رویداد مبارک نبود.

وی افزود: خوشبختانه امسال با کم‌رنگ شدن ویروس کرونا و مجوز ستاد مقابله با کرونا اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی آغاز شده و شور و اشتیاق روزهای پایانی سال در دانشگاه‌های دوباره ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری ایثار، فداکاری، رفاقت، برادری، دوست‌های واقعی روی داد، اما بخش اعظم زوایای معنوی این دوران بعد از گذشت 30 سال از پایان جنگ هنوز ناشناخته مانده است.

وی با تأکید بر اینکه درس‌های دوران دفاع مقدس باید بیشتر برای جوانان و نسل آینده کشور تبیین شود، ادامه داد: اعتقادات فرهنگی، مذهبی و دینی جوانان ایران اسلامی امروز در معرض تهدید انواع تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته است.

صادقی با تأکید بر اینکه ارزش‌ها، معنویات و باورها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: براین اساس پرورش و تربیت معنوی دانشجویان از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌های کشور است. دوران دفاع مقدس حاوی درس‌های متعددی است که می‌توان از این درس‌های دفاع مقدس کتاب‌های بسیاری تألیف کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به تعداد بی‌شمار جوانان داوطلب برای حضور در میدان‌های نبرد دفاع مقدس، گفت: آمار داوطلبان دوران دفاع مقدس به حدی بود که ساماندهی کردن آن‌ها کار مشکلی بود.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر «جهاد تبیین» بیان کرد: مناطق عملیاتی دفاع مقدس و اعزام کاروان‌های راهیان نور یکی از محورهای اصلی جهاد تبیین است.

صادقی در پایان یادآور شد: دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای راهیان نور باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند تا مشکلی برای آنان نیز پیش نیاید.

انتهای پیام
captcha