اختتامیه جشنواره ملی حرکت در آذربایجان غربی
کد خبر: 4042767
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

اختتامیه جشنواره ملی حرکت در آذربایجان غربی

مراسم اختتامیه جشنواره ملی حرکت با حضور تعدادی از مسئولان و دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد مختارزاده مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد مختارزاده، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، ۲۲ اسفند در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی حرکت اظهار کرد: محوریت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشرین است و تمام فعالیت‌ها در همه عرصه‌ها حول همین محور انجام می‌شود.

وی افزود: اگر در مورد عرصه‌های صنعتی، سیاسی فرهنگی، اقتصادی و... مطالبی گفته می‌شود بدون شک این مطالب با مهدویت سنخیت دارد و با انجام تمام فعالیت‌ها تلاش می‌کنیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام مختارزاده بیان کرد: امام خمینی(ره) از اول انقلاب و اولین گام‌های این نهضت تلاش کرد جهاد، سرزندگی، رفاه دنیوی و مسائل اخروی را در جامعه بشریت و مردم این کشور ساری و جاری سازد.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم محوریت ظهور را ترسیم کنیم و اختتامیه این جشنواره هم در زمینه این محوریت قرار دارد زیرا هر چقدر در علم و فناوری، سیاست، اقتصاد، قدرت نظامی و...پیشرفت کنیم زمینه‌ ظهور امام زمان(عج) بهتر فراهم خواهیم کرد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با همین حرکت‌های دانشگاهی و تلاش‌های دانشجویی پیشرفت در تمامی عرصه‌ها و صنعت به‌وجود می‌آید و همین حرکت‌ها جزو زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) و تشکیل حکومت عدالت محور منجی عالم است.

وی گفت: ایشان ظهور نمی‌کند مگر اینکه ما به تمام علوم و فنون دست یابیم و با همکاری شما جوانان به اوج قله‌های علم و پشیرفت در تمام عرصه‌ها دست یابیم.

حجت‌الاسلام مختارزاده عنوان کرد: برای اینکه ما به سکونت و ایستایی گرایش پیدا نکنیم باید از آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) که ماندگار است تبعیت کنیم و اگر تمام علوم و فنون خود را با این آموزه‌ها تلفیق کنیم به راحتی می‌توانیم برای پیشرفت گام برداریم.

وی با گلایه از عدم حضور مسئولان عالی استان در این مراسم افزود: بها ندادن به علم و پژوهش بزرگترین مشکل کشور و استان بوده و مسئولان باید در این مراسم حضور پیدا می‌کردند تا دانشگاه فنی را با صنعت و کارخانجات پیوند دهند.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اگر علم و فناوری را با صنعت همگام نکنیم در جایی به ایستایی خواهیم رسید و پیشرفت و فناوری‌هایی که جایگاه کشور را در دنیا ارتقا می‌دهد و یا اولین هستیم افول می‌کند که باید مانع این امر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از این پیشرفت‌ها را نتوانستیم به جامعه تبیین کنیم که باید در این زمینه بسیار تلاش کرد و باید از محصول و تولیدات داخلی حمایت کنیم. 

حجت‌الاسلام مختارزاده گفت: باید قدر و ارزش دانشگاهیان و جوانان را با حمایت و کاهش مشکلات پیش روی آن‌ها دانست و مسئولان باید با عوامل  ناامیدی جوانان و پژوهشگران مقابله کند.

 

 

انتهای پیام
captcha