موکب‌های بین راهی در جاده‌های کرمان برپا می‌شود
کد خبر: 4042924
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
در ایام نوروز

موکب‌های بین راهی در جاده‌های کرمان برپا می‌شود

فرمانده انتظامی کرمان در خصوص سفرهای نوروزی گفت: با همکاری دهیاری روستاهای بین راه و بسیجیان در بین راه‌های استان موکب‌هایی راه‌اندازی می‌شود تا مسافران با استراحتی که انجام می‌دهند برای ادامه مسیر آرامش داشته باشند.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی کرمان، امروز، ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: سال ۱۴۰۰ سالی پر مشغله و پیچیده برای نیروی انتظامی در کل کشور بود اما در حوزه‌های مختلف خوش درخشیدند و نیروی انتظامی استان یک سال موفق را سپری کرد.

فرمانده انتظامی استان با گرامیداشت یاد شهدای ناجا و بیان اینکه پای امنیت مردم ایستاده‌ایم و در این راه جان خودمان را اهدا می‌کنیم، افزود: «پلیس هوشمند، قانون‌مداری، نشاط بهاری» شعار امسال و نوروز قرار گرفته است و برنامه‌های ویژه‌ای برای نوروز و چهارشنبه سوری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه امام علی(ع)، طرح‌های ترافیکی خاص و برنامه‌هایی برای حفظ اموال مردم در دستور کار است، گفت: کرونا هنوز وجود دارد و برای پیشگیری از ابتلا توصیه می‌کنیم مردم رعایت کنند تا در روزهای پایانی سال شاهد اتفاق بدی نباشیم.

سردار ناظری از آماده‌باش صد درصد پلیس برای چهارشنبه سوری و نوروز خبر داد و افزود: اقداماتی برای قبل از چهارشنبه سوری انجام شده که از جمله آنها آگاه‌سازی است و به افراد بزهکاری که در گذشته رفتارهای پرخطر را افزایش می‌دادند در این زمینه تذکر داده شده و تمام هدف ما این است که در شادی‌های پایان سال در کنار مردم باشیم.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس از نشاط جامعه و شادی مردم حمایت می‌کند، گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی سلامت مردم را به خطر بیاندازد زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است و از خانواده‌ها برای کنترل رفتار نوجوانان خود و داشتن چهارشنبه‌ سوری امن درخواست همکاری داریم.

وی در خصوص سفرهای نوروزی نیز گفت: برنامه‌ریز‌ی‌های خوبی انجام شده و به دلیل اینکه بعضی از محورهای کرمان خسته کننده و کویری است با همکاری دهیاری روستاهای بین راه و بسیجیان در بین راه موکب‌هایی راه‌اندازی می‌شود که این کار برای اولین بار در کشور رقم می‌خورد تا مسافران با استراحتی که انجام می‌دهند برای ادامه مسیر آرامش داشته باشند.

سردار ناظری تصریح کرد: امروز در قله هوشمندسازی قرار داریم و با راه‌اندازی ابر پروژه ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضایی استان به گونه‌ای عمل شد که امسال بیش از ۱۲۰ مقر ارتباط الکترونیک راه‌اندازی شد و بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها الکترونیکی بین رده‌های قضایی و نیروی انتظامی مبادله می‌شود که این ارتباط با پزشکی قانونی نیز ایجاد شده است.

وی از راه‌اندازی گشت‌های هوشمند پلیس خبر داد و افزود: تحول عظیمی در حوزه استعلامات نیز انجام شده است و مزایای زیادی دارد که مهمترین آن رضایتمندی افراد و اقداماتی در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم است و ما نیز با این ابزارها بر کار گشت‌ پلیس نظارت می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ استان انجام شد، افزود: فرستادن بیش از ۲۲۷ هزار پرونده قضایی به دستگاه قضا، تجهیز بیش از ۱۳ هزار خودرو به «جی پی اس»، اجرای طرح یار مهربان در سوپر مارکت‌ها و خواروبارفروشی‌ها، انجام بیش از ۱۴ هزار مشاوره و صلح در بیش از ۷۱ پرونده‌ از دیگر اقدامات پلیس در یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه ۱۹۷ برای نظارت مردم بیش از ۵۵ هزار تماس گرفته شد که ۳۵ درصد آن تقدیر و ۱ درصد برای شکایت بود و پیشنهادات و انتقادهای مردم به ما کمک کرد، گفت: در حوزه کرونا با همراهی عقیدتی‌ سیاسی نیروی انتظامی استان سبدهای معیشتی در سه مرحله با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تقدیم نیازمندان شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: امسال رتبه‌ برتر کشوری را با کشف ۱۶۰ تن مواد مخدر داریم. امروز دشمن مغز جوانان ما را با مواد مخدر نشانه گرفته و خانواده‌ها را دچار فروپاشی می‌کند لذا همه در برابر این بلای خانمان سوز و سوداگران مرگ وظیفه داریم و در این راه شهادت برای همه‌ی ما افتخار است.

سردار ناظری دستگیری بیش از ۳هزار و ۸۰۰ نفر در رابطه با جرائم اقتصادی، توقیف بیش از ۳ هزار خودروهای شوتی و کشف ۲۳ درصد از جرائم سایبری را از دیگر اقدامات پلیس در استان کرمان برشمرد و گفت: علیرغم کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌ای در کشور، این آمار در استان ۷ درصد افزایش داشته است و در این زمینه از ظرفیت هوشمند پلیس برای کنترل رانندگان بهره می‌گیریم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha