برکات نماز سبب پرورش انسان‌های متعالی می‌شود
کد خبر: 4043437
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
قاسمیان:

برکات نماز سبب پرورش انسان‌های متعالی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، گفت: پرورش انسان‌ها و شخصیت‌های متعالی از برکات نماز است و نمازگزار با نماز معظم شده و خیر دنیا و آخرت را نصیب خود می‌کند.

رضا قاسمیان معاون استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، ۲۵ اسفندماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: در سایه نماز است که شخصیت‌های متعالی پرورش می‌یابد و نمازگزار با نماز معظم می‌شود و خیر دنیا و آخرت را نصیب و قسمت خود می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، با بیان اینکه نماز عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: فرد نمازگزار از غیبت، تکبر و غرور و لغزش‌ها به دور است، چرا که اسلام غیبت را بخاطر ترور شخصیتی انسان‌ها و نیز تکبر و خودبرتر بینی را حرام و گناه می‌داند و انسان‌های متعالی که معنویت را در خود پرورش می‌دهند، از گناه دوری می‌کنند.

قاسمیان، نظارت درونی را عامل مهم و اثرگذار‌تر از نظارت بیرونی اعم از بازرسی در پیشگیری از لغزش‌ها و مقاومت در برابر وسوسه‌ها دانست و گفت: فقر معنویت یکی از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی است و افرادی که از ایمان الهی برخوردارند، اهل گناه نیستند و از بسیاری از اسیب‌ها مصون هستند.

وی افزود: جامعه که ادارات نیز مستثنی از جامعه نیست، محل ظهور و بروز وسوسه هاست و نماز کلید در امان ماندن در برابر این وسوسه‌ها و عاقبت به خیری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بر ترویج فرهنگ نماز در ادارات تاکید کرد و گفت: مدیری که به نماز بی تفاوت باشد، مدیریت او نیز برکتی نخواهد داشت.

قاسمیان بر احصای وظایف و مسئولیت‌های همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: رسانه رکن اساسی در فرهنگ سازی است و تولید محتوا بخصوص محتوای غنی اصلی‌ترین موضوعی است که تاثیر گذاری بیشتری دارد.

وی بر ترویج نماز جماعت بعنوان یکی از شعائر مهم دینی و توجه به نمازخانه‌های بین راهی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و جوانان مومن و متعهد و علاقه‌مند در این خصوص تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha