جابه‌جایی بیش از پنج میلیون شهروند با اتوبوس در مشهد طی ایام نوروز
کد خبر: 4046050
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

جابه‌جایی بیش از پنج میلیون شهروند با اتوبوس در مشهد طی ایام نوروز

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به انجام بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سفر با اتوبوس در ایام نوروز گفت: اتوبوسرانی مشهد در روز طبیعت با ۳۸۰ دستگاه اتوبوس به صورت ویژه به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

جابه‌جایی بیش از پنج میلیون شهروند با اتوبوس در مشهد طی ایام نوروزبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌اصغر نیشابوری، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار از روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا روز پنج فروردین ماه ۱۴۰۱ و طی ۱۰ روز بیش از پنج میلیون و ۲۷۹ هزار و ۱۳۲ نفر سفر از طریق ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد انجام‌ شده است. از این تعداد ۵۳۲ هزار و ۴۱۳ نفر سفر مربوط به‌ روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ و همزمان با سال‌ تحویل بوده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که طبق آمار بر اساس مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ حدود چهار میلیون و ۸۵۲ هزار و ۵۵۴ نفر سفر توسط ناوگان اتوبوسرانی انجام‌ شده که با توجه به افزایش تردد زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت ثامن‌ الحجج(ع) افزایش ۸.۸ درصدی را نیز شاهد بوده‌ایم.

نیشابوری همچنین با اشاره به سرویس‌دهی ویژه اتوبوسرانی به شهروندان در روز طبیعت گفت: هر سال شهروندان در روز ۱۳ فروردین با حضور در تفرجگاه‌ها و بوستان‌های مختلف روز طبیعت را گرامی می‌دارند. بر همین اساس و در راستای رفاه حال زائران و مجاوران عزیز در این روز تعداد ۳۸۰ دستگاه اتوبوس برای مناطق تفرجگاهی و ییلاقی پیش‌بینی‌ شده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: این اتوبوس‌ها در مسیر بوستان وکیل‌آباد، آرامگاه فردوسی، بوستان کوهسنگی و میامی به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز خودروهای امداد، حوزه فنی و عوامل انتظامی آماده‌باش هستند و هماهنگی‌های لازم نیز با پلیس‌ راهور و پلیس‌ راه مرکز استان انجام شده است. همچنین سرویس‌دهی برای بوستان‌های داخل شهر نیز با تقویت خطوط فعلی انجام می‌شود.

نیشابوری اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی‌المقدور از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا با کاهش ترافیک شاهد سهولت در تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشیم. همچنین از مردم درخواست می‌شود از ورود وسایل اضافی به‌ویژه اشتعال‌زا به داخل ناوگان اکیدا خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha