برگزاری مراسم یادبود شهید اصلانی با حضور افعانستانی‌های مقیم مشهد در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4047719
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

برگزاری مراسم یادبود شهید اصلانی با حضور افعانستانی‌های مقیم مشهد در حرم مطهر رضوی

مراسم گرامیداشت شهید حرم، حجت‌الاسلام اصلانی و شهدای شهرک جبرئیل هرات با حضور افغانستانی‌های مقیم مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

شهید اصلانی شهید حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام جواد وحیدی، عضو جامعه روحانیت امامیه هرات افغانستان، در مراسم گرامیداشت شهید حرم، حجت‌الاسلام اصلانی و شهدای شهرک جبرئیل هرات با حضور افغانستانی‌های مقیم مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع)، با اشاره به هجمه بی‌سابقه دشمن برای نابودی اسلام و مسلمین اظهار کرد: دشمن به وسیله غرب‌گراها و منافقین در کشورهای اسلامی دنبال از بین بردن اسلام است.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی افزود: تروریست‌ها مربوط به کشور خاصی نیستند و این اندیشه تکفیری آن‌هاست که برای اسلام مشکل‌ساز شده است. پدیده شوم تکفیر همیشه از موانع پیشرفت اسلام بوده و فهم خشک از دین و ظاهربینی از زمان صدر اسلام وجود داشته است. این جریان مانع نفوذ اسلام بوده و تصویری خشن از آن ارائه داده و امروز هم انرژی و ظرفیت‌های اسلام را هدر می‌دهد.

وحیدی با بیان اینکه افغان‌ها هزاران شهید و جانباز به اسلام تقدیم کرده‌اند و همیشه در خط مقدم دفاع از اسلام بوده‌اند، ادامه داد: امروز افراد کج‌فهم به صورت یک شبکه گسترده در جوامعی همچون کارگران، بانوان و... نفوذ کرده‌اند و در کشورهای مختلف فعال هستند. استکبار جهانی هم از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: برای دفع این بلا از امت اسلامی تنها تدابیر نظامی و امنیتی کافی نیست بلکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین راهگشای این امر و یک وظیفه بزرگ بر عهده علما و روحانیون است تا جامعه در مقابل این جریان تکفیری آگاه شوند.

وحیدی گفت: ایران و افغانستان برای به زانو در آوردن استکبار کنار هم ایستاده‌اند و دشمنان هیچگاه به آرزوی تفرقه‌افکنی خود نخواهند رسید.

انتهای پیام
captcha