سیره تربیتی امام علی(ع) در مدارس محقق شود
کد خبر: 4049082
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

سیره تربیتی امام علی(ع) در مدارس محقق شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به سفارش امام علی(ع) به فرزندش در نامه 31 نهج‌البلاغه گفت: بر اساس سیره تربیتی علی(ع) شروع تربیت با قرآن است،‌ لذا این سیره باید در مدارس و خانواده‌ها مورد الگو قرار گیرد.

سیره تربیتی امام علی(ع) در مدارس و خانواده‌ها الگو باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، شب گذشته، 23 فروردین ماه در محفل انس با قرآن در حاشیه هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد در حسینیه آقا با تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: خدیجه کبری اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و مسلمان شد و پس از ازدواج با پیامبر(ص) همیشه یاری همراه و کمک‌کاری همدل برای پیامبر(ص) بود.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار پاکترین زن زمان خودش بود گفت: حضرت خدیجه(س) در دامن خودش فرزندی را تربیت کرد که الگو بود و برای تمام بشریت الگو خواهد بود. 

امام جمعه یزد با اشاره به توصیه‌های امام علی به فرزندش امام حسن(ع) در نامه 31 نهج البلاغه گفت: بر اساس سیره تربیتی حضرت علی(ع)، شروع تربیت باید با قرآن باشد و این موضوع باید در مدارس ما مورد الگو قرار گیرد و آموزش‌ها با قرآن کریم آغاز شود.

وی ادامه داد: باید سیره امیرالمؤمنین(ع) در مدارس و خانواده‌ها پیاده شود و آموزش‌ها از دوران کودکی بر اساس قرآن باشد چرا که آنچه انسان را نجات می‌دهد، کلام و ذکر خدا است بنابراین باید نسبت به آموزش قرآن و قرآنی کردن مدارس اهتمام ویژه صورت گیرد و البته بهترین راه برای رشد و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اگر آموزش قرآن در دوران کودکی مدنظر بوده و نسبت به معرفت افزایی نوجوانان اقدام شود، در این صورت نوجوانان به قرآن اهمیت داده و رفتار قرآنی خواهند داشت.

وی برپایی نمایشگاه قرآن کریم را فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی آموزش‌های  مؤسسات قرآنی دانست و از خانواده‌ها برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

یادآور می‌شود هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور مؤسسات قرآنی، ارائه دو هزار عنوان کتاب با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصد، نمایشگاه آثار خوشنویسی، عرضه محصولات عفاف و حجاب تا ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ میزبان علاقه مندان است.
 
انتهای پیام
captcha