کمپین ورزشی مسلمانان انگلیس برای جمع‌آوری کمک به خیریه
کد خبر: 4049581
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

کمپین ورزشی مسلمانان انگلیس برای جمع‌آوری کمک به خیریه

جمعی از مسلمانان در جنوب انگلیس به منظور جمع‌آوری کمک برای نیازمندان در ماه رمضان، یک کمپین ورزشی را راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، با توجه به افزایش تعداد افراد نیازمندی که تقاضای بسته‌های غذایی می‌کنند، گروهی از مسلمانان از باکینگهام شایر، جنوب شرق انگلیس، هر روز در ماه رمضان 5 کیلومتر می‌دوند و پیاده روی یا دوچرخه سواری می‌کنند تا برای یک موسسه خیریه کمک‌های غذایی جمع آوری کنند.

جواد مالک، از اعضای این گروه گفت: ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا در ماه رمضان معمولاً خودمان را از نظر معنوی به چالش می‌کشیم. ما کارهای خیریه انجام می‌دهیم. این همان ماه الهی است که ما آن را ماه رحمت می‌نامیم.

از آغاز ماه رمضان، مالک و موسسه Chiltern Champions که به افراد نیازمند دو وعده غذایی در روز ارائه می‌دهد، بیش از 1800 پوند برای کمپین بزرگ غذا جمع آوری کرده‌اند.

مالک می‌گوید اگرچه هر روز 5 کیلومتر دویدن در ایام غیر از ماه رمضان انرژی زیادی می‌برد اما روزه به او و گروه کمک کرده است تا این کار را راحت‌تر انجام دهند. 

وی افزود: ما حدود یک ساعت قبل از افطار می‌دویم؛ عدم مصرف مایعات برای 14 ساعت قبل از آن کمی زیاد است. وی افزود: اما ما این موضوع را آسان می‌گیریم و به آن فکر نمی‌کنیم.

در اوایل این ماه، افروز میاه، یکی از افراد این گروه که 48 ساله است اعلام کرد که قصد دارد طی 23 روز در ماه رمضان از 23 شهر برای امور خیریه عبور کند. 

چرنو جاگنه یکی دیگر از این مسلمانان گفت که قصد دارد در این ماه 150 کیلومتر بدود تا برای پناهندگان افغان کمک مالی جمع آوری کند و آنها را قادر سازد زندگی خود را در بریتانیا و ایالات متحده از سربگیرند.

انتهای پیام
captcha