شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی از محافل رمضانی آغاز شود
کد خبر: 4051375
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی از محافل رمضانی آغاز شود

داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: شناسایی نخبگان قرآنی از همین محافل کوچک رمضانی می‌تواند ابتدای مسیر شبکه‌سازی قرآن باشد که سپس به تولید محتوا و اثرگذاری آن کمک خواهد کرد.

مطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبیمطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از مشکلات در سال‌های اخیر این بود که با کمبود استاد قرآن در بحث آموزش و مفاهیم و اساتید سبک زندگی قرآنی مواجه بودیم، اما در سال‌های اخیر تا حدی این خلأ برطرف شده است.

وی بیان کرد: تا پیش از این داور قرآنی در استان وجود نداشت و مجبور بودیم برای برگزاری مسابقات از استان‌های دیگر داور دعوت کنیم، اما امروز دیگر از آوردن داور قرآن از استان‌های دیگر بی‌نیاز هستیم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه یکی از مشکلات بها ندادن به بانوان قرآنی بود که با تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان از دی ماه ۱۳۹۹، تا حدودی برنامه‌ها در زمینه حفظ و پرورش استعدادهای بانوان که در این حوزه کم نیز نیستند، آغاز شده است، تصریح کرد: حال که این هیئت آغاز به کار کرده، لازم است مسئولان قرآنی با تغییر زیرساخت‌های موجود، جایگاه بانوان را دوباره در مسابقات و فعالیت‌ها احیا کنند.

خراشادی‌زاده ادامه داد: مسئله دیگر که می‌توان اتفاقاً از رهگذر ماه مبارک رمضان به آن رسید، شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی و فرار از موازی‌کاری است؛ در حقیقت در ماه رمضان که محافل قرآنی عطر دیگری گرفته و از هر سن و قشری در آن حضور دارند، می‌توان از این فرصت برای منسجم کردن فعالیت‌ها و اسلوب‌سازی روش‌ها بهره برد.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم شاید مهم‌ترین ضعف ما در برگزاری مسابقات قرآن، کلاس‌های قرآنی، جایگاه قرآنی اساتید و همچنین ایجاد پایگاه‌های قرآنی محلی، دوری از شبکه‌سازی است.

این فعال قرآنی از نقش نخبگان قرآنی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای خارج شدن از حالت انفعالی در فضای مجازی گفت و اظهار کرد: شبکه‌سازی در فضای مجازی و تولید محتوا در این عرصه به آموزش و همچنین اجرای بهتر مسابقات قرآن کمک خواهد کرد ولی نباید این شبکه‌سازی به صورت افسارگسیخته توسط  مردم صورت گیرد و نظارت‌ها باید حفظ شود.

وی ادامه داد: طلاب و پژوهشگران دینی و قرآنی می‌توانند نسبت به تولید محتوای مباحث قرآنی فعالیت بیشتری داشته باشند و این فعالیت‌ها را با جذابیت‌های بصری همراه کنند؛ در واقع نخبگان قرآنی در راس این شبکه سازی که شاید شروعش از فضای مجازی باشد قرار دارند.

خراشادی‌زاده در پایان یادآور شد: شناسایی نخبگان قرآنی از همین محافل کوچک رمضانی می‌تواند ابتدای مسیر شبکه‌سازی قرآن باشد که سپس به تولید محتوا و اثرگذاری آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha