همایش بزرگ «وحدت و مقاومت» ویژه بانوان مبلغه کردستانی برگزار شد
کد خبر: 4053709
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

همایش بزرگ «وحدت و مقاومت» ویژه بانوان مبلغه کردستانی برگزار شد

همایش بزرگ «وحدت و مقاومت» ویژه بانوان مبلغه کردستانی با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری شامگاه گذشته، 9 اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در همایش بزرگ «وحدت و مقاومت» ویژه بانوان مبلغ کردستانی با حضور 120 نفر از بانوان مبلغه شیعه و اهل سنت و جمعی از مسئولان استانی و کشوری شامگاه گذشته، 9 اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، به اهمیت وحدت اسلامی با توجه به هجمه دشمنان اسلام و فتنه استکبار جهانی پرداخت و اظهار کرد: وحدت عامل شکست دشمنان و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) است، افزود: به تعبیر امام خمینی(ره) فلسطین پاره تن اسلام است، بنابراین بی‌اهمیت بودن نسبت به مسئله فلسطین به نوعی پشت پا زدن به دین اسلام و آرمان‌های امام و انقلاب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: اصل آزادگی و حریت که جزو مبانی اصلی اسلام است باید در حمایت از فلسطین مظلوم مورد توجه قرار گیرد و بی‌شک لازمه نیل به این هدف افزایش وحدت اسلامی است که باید در رأس هدف مسلمانان قرار گیرد.

ناهید شمس قریشی، استاد حوزه علمیه خواهران مدرسه خدیجه کبری در این همایش اظهار کرد: تاریخ اسم مردان و زنانی که باعث تحول در دوران‌های مختلف شده‌اند، را ثبت و ضبط کرده است و امروز در روز قدس مردم با حضور خود حماسه‌ساز شدند.

وی با تأکید بر اینکه با وحدت و اتحاد در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت و از حقوق مسلمان دفاع کردیم، افزود: شیعه و سنی کردستان متحدانه فریاد انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل غاصب به دنیا اعلام کردند.

این اساتید حوزه علمیه خواهران مدرسه خدیجه کبری(س) سنندج بیان کرد: گاهی ممکن است باطل در یک مکتب یا یک قوم سیطره پیدا کند به‌گونه‌ای که حق را گم کنند پس بر ما واجب است که حق را احیا کنیم و معیار کار ما فقط باید قرآن مجید باشد و با تدبر در قرآن فقط می‌توان حق را از باطل تمییز داد.

وی با اعلام اینکه دفاع از مظلوم در آموزه‌های دینی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: خوی تجاوزگرانه اشغالگران به گونه‌ای است که ددمنشانه حمله می‌کنند.

قریشی به احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر اشاره و اظهار کرد: از منظر دینی و بر پایه اساس دین، جامعه اسلامی پیکره واحدی است و نباید در قبال یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه واژه استکبار ۴۸ بار در قرآن کریم تکرار شده است، گفت: افراد برتری طلب، خودخواه و خودبین هستند و از زمانی که شیطان از فرمان خداسرپیچی کرد استکبار نمود پیدا کرد.

این استاد حوزه علمیه افزود: اکنون که غاصبان اسرائیل سردمدار، استکبار محسوب می‌شوند رسالت ما ایستادگی در برابر این استکبار است.

وی با بیان اینکه سکوت در برابر جنایت تجاوزگران جایز نیست، بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی همانند یک حیوان وحشی به کودکان مظلوم فلسطینی حمله کرده و آنها را به شهادت می‌رسانند، بنابراین نباید مسلمانان در برابر این اقدامات سکوت کنند.

قریشی هر گونه ظلم و کشت و کشتار را اقدامی ناپسند و حمایت از مظلومان فلسطین را واجب دانست و بیان کرد: حفظ و تقویت وحدت بهترین روش مبارزه با استکبار جهانی است و باید همه با هم در این راستا گام برداریم.

فاطمه حلوائیان، استاد حوزه علمیه خواهران ریحانه‌النبی سنندج اظهار کرد: تنها راه مقابله با هجمه‌های دشمنان استقامت و حفظ حجاب و هویت است.

وی با اشاره به آیه ۵ سوره ابراهیم که خداوند خطاب به حضرت موسی می فرماید:«وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ؛ و روزهای خدا را [که روزهای رحمت، عذاب، پیروزی و شکست است] به آنان یادآوری کن»، گفت: دو استنباط در این آیه وجود دارد اول اینکه منظور از روزهای خاص ایام خاص وروزهای خاصی هستند و استنباط دوم منظور از ایام‌الله روز قیامت تفسیر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه سنندج افزود: این آیات در اوج مبارزه در مقابل جریان کفر نازل می‌شود بنابراین خداوند متعال بنده را رها نکرده و هدایت الهی شامل حال بندگان می‌شود و توسل و تمسک به صبر عامل مبارزه با استکبار جهانی است لذا باید با صبر، سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری همایش بزرگ «وحدت و مقاومت» مدعوین همایش ضمن ابراز انزجار از رژیم غاصب اسرائیل با امضای طومار ضداستکباری حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha