آیین اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4053975
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

آیین اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر در گلستان برگزار شد

اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر از دهه مبارک فجر با حضور معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوا و مسئولان استانی امروز ۱۰ اردیبهشت در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد.

اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر

به گزارش ایکنا از گلستان، اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر از دهه مبارک فجر با حضور سرهنگ عرفانی، معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوا و مسئولان استانی امروز ۱۰ اردیبهشت در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوا و دبیر مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر، در آیین اختتامیه این جشنواره بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش سرود در جهت ایجاد روحیه بسیار تاثیرگذار بود و این تاثیرگذاری در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید و جوانان ما با روحیه حماسی به جبهه‌های حق برعلیه باطل رفتند.

سرهنگ عرفانی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس سرود افول پیدا کرد اما در چند سال گذشته مخصوصا در دوران کرونا مجددا سرود در کشور احیا شد و شور مضاعفی را به مردم هدیه کرد.

معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوا با بیان اينکه َمرحله استانی اولین جشنواره سرود فجر از دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ با هدف استعدادیابی برای معرفی الگوهای برتر آعاز شده است، تصریح کرد: در مراحل آغازین این جشنواره ۱۴۶ گروه سرود در سایت جشنواره ثبت نام و ۱۳۷ گروه اثر به جشنواره ارسال شده است.

دبیر مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر افزود: پس از داوری‌های انجام شده، در پایان ۲۰ گروه به عنوان گروه‌های منتخب انتخاب و از بین آن ها ۱۰ گروه به عنوان برتر استانی معرفی شدند و یک گروه به عنوان گروه برتر به جشنواره کشوری معرفی و ۴ گروه برای رای مردمی انتخاب شدند که از بین آنها یک گروه نیز با رای مردمی به جشنواره کشوری راه پیدا کرد.

معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوا در پایان بیان کرد: شناسایی گروه‌های سرود و ارائه آموزش به آن‌ها به منظور ایجاد یک موج فرهنگی در کشور از اهداف اصلی برگزار کنندگان این جشنواره بوده است.

انتهای پیام
captcha