معلم؛ محور اصلی تحول و پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4054328
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

معلم؛ محور اصلی تحول و پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با صدور پیامی ضمن تبریک روز معلم به معلمان سخت کوش گفت: معلم محور اصلی تحول، پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند».

هماشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در پیامی روز معلم را به زحمت‌کشان این عرصه تبریک گفت. متن پیام به شرح زیراست؛

«انما بعثت معلما »

معلم باغبان صبور بوستان دانش و قافله سالار دانایی است که با مهربانی، صداقت و خلوص تمام داشته‌های خود را در طبق اخلاص نهاده و الفبای زندگی را به شاگردانش هدیه می‌دهد، او چراغ دانش را در دل دانش‌آموزانش روشن می‌کند و با شمع وجودش به محفل زیبا و مقدس علم آموزی گرما می بخشد و حاصل تلاش معلمان، تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی است.

معلم محور اصلی تحول، پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند»، دستاوردهای کنونی جامعه در عرصه های مختلف، مدیون زحمات این قشر فرهیخته و متعهد است، بر اساس بیانیه ارزش‌های مندرج در سند تحول بنیادین، نقش معلم ( مربی ) هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی است.

در تقویم رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت ، متفکر و علامه شهید مرتضی مطهری به نام روز معلم مزین و هر سال به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سطح کشور برگزار می‌شود، این روز و هفته معلم فرصتی برای قدرشناسی از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در سنگر مقدس آموزش‌و‌پرورش است، بدون شک همه ما مدیون زحمات معلمان شریف هستیم و همگان وظیفه دارند تلاش‌های معلمان عزیز را پاس بدارند و اهتمام متولیان آموزش‌و‌پرورش نیز ایجاد بستر و زمینه‌های لازم برای تکریم مقام شامخ معلم است و یکی از مأموریت‌های ویژه ستاد بزرگداشت مقام معلم، تمهید مقدمات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای پرداختن به این موضوع مهم است.

با شیوع ویروس منحوس کرونا ، معلمان به عنوان مدافعان عرصه تعلیم و تربیت به ایفای نقش پرداخته و با مجاهدت این عزیزان در جای جای ایران اسلامی، آموزش هیچ وقت تعطیل نشد و از ابتدای سال جاری نیز با شروع به کار مدارس و حضوری شدن آموزش، خوشبختانه دانش‌آموزان از فرصت آموزش حضوری بهره‌‌مند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس دایر است و معلمان عزیز در جای جای این استان سرافراز، مشغول خدمت رسانی به دانش‌آموزان هستند.

اینک در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم به عنوان خادم و خدمتگزار دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به معلمان خدوم و سخت کوش استان تبریک عرض نموده، از اهتمام و خدمات شایان توجه همکاران صبور و فرهنگیان عزیز تقدیر و تشکر می‌نمایم. امیدوارم با همراهی و همدلی مجموعه، خدمتگزاری شایسته برای فرهنگیان فرهیخته و مردم شریف کردستان باشیم.

انتهای پیام
captcha