خویشتن‌داری؛ از برکات تربیتی ماه رمضان
کد خبر: 4054383
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

خویشتن‌داری؛ از برکات تربیتی ماه رمضان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خویشتن‌داری را از برکات تربیتی ماه رمضان دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان بزه کمتر و به واسطه روزه‌داری، خویشتن‌داری در انسان حاصل خواهد شد که باید این ‌اعمال را در خود حفظ و بر حال و روزمان افزوده شود.

اختتامیه محافل انس با قرآن در نیروی انتظامی کردستان

به گزارش ایکنا از استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه محافل انس با قرآن انتظامی استان کردستان، با قبولی طاعات و عبادات و قدردانی از تلاش‌های خدمتگزاران عرصه نظم و امنیت اظهار کرد: امروز در آخرین روز ماه مبارک رمضان بوده و امیدواریم که اعمال همگی مورد قبول حق‌تعالی باشد. در روایات آمده که درمانده کسی است که این ماه بگذرد اما گناهانش بخشیده نشود.

وی با بیان اینکه اگر حق‌الناسی بر گردن ما نباشد، خداوند گناهانمان را می‌بخشد، افزود: در ماه مبارک رمضان بزه کمتر و به واسطه روزه‌داری، خویشتن‌داری در انسان حاصل خواهد شد که باید این خویشتنداری را بعد از این ماه مبارک در خود حفظ و بر حال و روزمان افزوده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان آیه ۱۳۵ سوره آل‌عمران را یکی از شاخص‌ترین و امیدبخش‌ترین آیه قرآن دانست و بیان کرد: خداوند در این آیه فرموده «وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ يُصِرُّوا عَلَىٰ مَا فَعَلُوا وَهُمْ يَعْلَمُونَ؛ و آنان که اگر کار زشت و ناشایسته کنند و یا ظلمی به نفس خویش می‌کنند خدا را به یاد آرند و از گناه خود به درگاه خدا توبه کنند - و کیست جز خدا که گناه خلق را بیامرزد؟ - و آنها که اصرار در کار زشت نکنند چون به زشتی معصیت آگاهند».

وی گناه را به منزله حرمت‌شکنی در محضر خداوند دانست و ادامه داد: گاهی اوقات انسان به همکاران خود بی‌احترامی، زیردست را تحقیر و دیگران را تمسخر می‌کند در حالی‌که با حفظ شرف انسانی و پیروی از این آیه قرآن، می‌تواند از هر گونه خطایی نجات پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی بر ضرورت دوری از هر گونه گناه و خطا از قبیل رنجش خانواده و دیگران، غرور، خودبرتربینی تأکید کرد و افزود: برای جبران هر خطایی راه‌حلی وجود دارد، انسان در گام نخست توبه و با نماز، ذکر و راز و نیاز خداوند را یاد کند چراکه استغفار و عدم اصرار بر گناه از دیگر شرایط بخشش گناهان است.

وی با اشاره به اینکه اخیراً رهبر معظم انقلاب «غرور و انفعال» را یک آفت برای انسان مطرح کرده‌اند، یادآور شد: همه ما نیازمند کلاس‌ و موعظه‌های اخلاقی هستیم، امروز همه سر افطار دعا کنیم که خداوند اخلاق خوب به ما بدهد و غرور و تکبر را از وجودمان دور کند و در برابر اشتباهات انسانی سربلندمان کند.

انتهای پیام
captcha