اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4059292
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در آذربایجان‌غربی

مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات فرهنگیان قرآن، عترت و نماز به همت اداره آموزش و پرورش منطقه ۲ ارومیه برگزار شد.

برگزاری اختتامیه هفتمین دوره مسابقات  قرآن و عترت فرهنگیان در آذربایجان‌غربیجواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ۲ خرداد در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات فرهنگیان قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: در این برهه زمانی هر چقدر برای قرآن فعالیت کنیم کم‌کاری کردیم، سوم خرداد که سال‌روز آزادی ارزش‌ها، نماد همدلی و وحدت است را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این جشنواره‌ها مقدمه‌ای برای تربیت جوانان دیروزی باشد، کسانی که بالاترین هستی خود که جان‌شان بود را در طبق اخلاص گذاشته و در آن نظام ارزش‌های اسلام و انقلاب فدا کردند. 

وی افزود: تربیت افراد فداکار و جهادی در سایه تلاش معلمان در علم می‌شود و معلم از موثرترین والاترین چهره‌ها در جهان هستی محسوب می‌شود که رسالت آن‌ها رسالت پیامبر(ص) است. 

جنگی بیان کرد: رسالت اصلی معلمان پرورشی، آموزش قرآن در مدارس، تربیت دانش‌آموزان معتقد و افراد بصیر جامعه بوده در حالی که امروزه اعتقاد مورد هجمه فرهنگی قرار گرفته است. 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از نظر اخلاق، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، زیست‌محیطی و زیباشناسی اگر بتوانیم به عنوان متولیان فرهنگی در جامعه اسلامی گامی در جهت عملیاتی کردن این ساختارها برداری می‌توانیم حیات طیبه را در جامعه نشر دهیم. 

وی گفت: اولین گام طلب بوده و تا زمانی که انسان نخواهد نمی‌تواند گامی بردارد پس شرط اول خواستن است و سپس باید شناخت حاصل کرده و معرفت پیدا کند، عشق به حقیقت و خالق هستی بعد از شناخت و معرفت در انسان به وجود می‌آید. 

جنگی عنوان کرد: استغنا و تقرب هم گام‌های دیگری برای خداشناسی توحید هستند و معلمان باید برای مقابله با هجمه و شبیخون فرهنگی دشمنان با قدرت، دل بچه‌ها را برای تجلی با انوار الهی آماده کنند. 

وی افزود: اگر نور الهی بر دل بچه‌ها بتابد با فرهنگ به ظاهر زیبای غرب کودکان، نوجوانان و جوانان منحرف نمی‌شود و می‌توانیم و فرهنگ غنی و مستحکم اسلامی را به دنیا عرضه کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب مطرح شده که باید باورهای دینی‌، اعتقادی و ارزش‌های نظام انقلاب را به بچه‌ها معرفی کنیم و اگر این کار را نکنیم دشمنان برای بچه‌های ما برنامه‌ریزی می‌کنند و فرهنگ پلید خود را جایگزین فرهنگ غنی و زیبای ایرانی اسلامی خواهند کرد.

منصور جوادی، معاون امور فرهنگی و پرورشی و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در این مراسم اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز به عنوان یکی از ابزارهای انگیزشی تربیتی بسیار موثر و از مناسبت ترین برنامه‌های جذب دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز در مشارکت فعالیت‌های دینی و قرآنی در حوزه پرورشی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال در هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان، سه هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سطح شهرستان‌ها رقابت کردند.

جوادی بیان کرد: در مرحله استانی ۱۴۷ نفر رقابت می‌کنند که از این تعداد ۳۶ نفر به عنوان رتبه‌های اول تا سوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تقویت و ترویج فرهنگ قرآن از طریق ایجاد رقابت سالم و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و فرهنگیان، شناخت و پرورش دانش‌آموزان و فرهنگیان ممتاز قاری و شناسایی استعدادها و معرفی به مجامع قرآنی کشور، ترغیب و پوشش دانش‌آموزان و فرهنگیان به فعالیت در مراکز قرآنی و پرورش روحیه تحقیق، تعقل و تفکر به خصوص در رشته‌های مفاهیم، نهج‌البلاغه و احکام از مهمترین اهداف این مسابقات است.

معاون امور فرهنگی و پرورشی و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این مسابقات در ۶ رشته شامل قرائت قرآن کریم، حفظ جز ۳۰، ده جز و کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در دو بخش برادران و خواهران در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha