ابزار حرکت انسان در مسیر تعالی داشتن روح و روان سالم است
کد خبر: 4060115
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

ابزار حرکت انسان در مسیر تعالی داشتن روح و روان سالم است

استاندار کردستان موضوع تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان را بسیار مهم و با اهمیت دانست و بیان کرد: مقدمه رسیدن به قرب الهی برخورداری از تن سالم است و براساس هدف خلقت، ابزار حرکت انسان در مسیر رشد و تعالی داشتن بدن، روح و روان سالم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، ششم خردادماه در آیین نمادین طرح شهید سلیمانی که در هنرستان شهید نمکی سنندج برگزار شد، یکی از دغدغه‌های جدی در همه حوزه‌ها را حرکت و تلاش، حول محور برنامه ذکر و اظهار کرد: باید حرکت ما برنامه محور باشد چراکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری حوزه‌های مختلف، محصول عدم توجه و ابتناء به حرکت، حول محور برنامه است.

وی از سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش به عنوان سند بالادستی مصوب در حوزه تعلیم و تربیت نام برد و افزود: در این راستا حرکت آموزش‌و‌پرورش حول این محور و برنامه و راهبردهای سند تحول بنیادین تدوین و پیگیری می‌شود.

استاندار کردستان موضوع تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان را بسیار مهم و با اهمیت دانست و بیان کرد: مقدمه رسیدن به قرب الهی برخورداری از تن سالم استو براساس هدف خلقت، ابزار حرکت انسان در مسیر رشد و تعالی، داشتن بدن، روح و روان سالم است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان 12 سال از بهترین دوران عمر خود را برای پرورش و آمادگی در اختیار مدارس و آموزش‌و‌پرورش قرار می‌دهند، گفت: تکلیف و وظیفه ما مسئولان این است که زمینه پرورش جسمی، روحی و روانی آنان را فراهم آوریم.

زارعی‌کوشا با اشاره به وضعیت استان در زمینه برخورداری از فضاهای ورزشی و آموزشی و فاصله استان با میانگین کشوری در زمینه فضاهای آموزشی و آسیب‌های این حوزه، بر ضرورت تأمین و جبران فضاهای مورد نیاز تأکید کرد و افزود: در مصوبات سفر آتی ریاست محترم جمهور به استان کردستان، برای حوزه آموزش‌و‌پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اعتبارات خوبی مصوب شده است.

وی از برگزاری جلسات متعدد با وزارت‌‎خانه‌های مختلف و از جمله سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد و اظهار کرد: نتیجه اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته این شد که قبل از انجام سفر، اولین تخصیص مصوبات را وصول و یک رقم قابل توجهی به زودی به استان تخصیص داده خواهد شد و اولین ردیف از بین مصوبات، مربوط به حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است که قطعا در اعتبارات استانی این رقم بی‌سابقه خواهد بود.

استاندار کردستان در پایان با تأکید بر ضرورت پیگیری پروژه‌ها در کمترین زمان، از فرمانداران و مدیران کل خواست در تعریف پروژه‌ها، اولویت‌ها و مزیت‌ها رعایت و عدالت برقرار شود و سرآمدگی کردستان در برخی از رشته‌ها احیاء و تقویت شود و در جانمایی پروژه‌ها به مزیت‌های شهرستان‌ها و مناطق توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha