برگزاری ۱۶۰ برنامه برای گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4060952
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

برگزاری ۱۶۰ برنامه برای گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در آذربایجان‌غربی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶۰ برنامه در سطح استان برای گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد برنامه‌ریزی شده است که به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی 10 خرداد در دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده است:«برای خدا و در راهش جهاد کنید»، جهاد و قیامی مقبول است که در راه خدا بوده و تمام خواسته‌های او در آن رعایت شده باشد و حق تعالی انسان را برای جهاد انتخاب می‌کند زیرا جهاد در راه حق نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی افزود:  امام خمینی(ره) مصداق بارز جهاد در راه خدا بود که از زندگی و رفاه خود گذشت و ۱۵ سال تبعید را برای قیام در راه حق تحمل کرد و به عنوان مرجع تقلید، جهاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فکری، علمی، فرهنگی، نظامی و جهاد با نفس را انجام داد و جهان را با واقعیت این جهادها آشنا ساخت.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: مقام معظم رهبری خط سیر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را طی می‌کنند و تمام علمای جهان و مراجع تقلید حقانیت ایشان را تصدیق می‌کنند، امام راحل به مکتب الهی ایمان داشت و به مستکبران اعتماد نداشت و حامی مستضعفین بود و یاری آن‌ها را وظیفه خود و امت اسلامی می‌دانست.

وی ادادمه داد: مردم در قیام خونین ۱۵ خرداد برای اسلام، حمایت از روحانیت، اجرای شریعت اسلام، قطع وابستگی به استکبار و از بین بردن حکومت نامشروع و دست‌نشانده پهلوی جان خود را فدا کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از اهداف برگزاری مراسم می‌توان به تجدید میثاق، زنده‌نگه‌داشتن یاد و نام، مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره)، تبیین اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب، بازخوانی اندیشه‌های ایشان و زنده‌نگه‌داشتن قیام ۱۵ خرداد و ترویج پیام‌های این قیام خونین اشاره کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی از وصیت‌نامه و فرمایشات امام راحل، مسابقات رسانه برتر، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره)، تهیه و انتشار ویژه‌نامه، برگزاری همایش اندیشه‌های امام خمینی(ره) از تحقق تا تداوم، برگزاری نمایشگاه ویژه ۱۵ خرداد با توجه به نقش روحانیت، درج زیرنویس و اطلاع‌رسانی در صدا و سیما در خصوص ۱۴ و ۱۵ خرداد از جمله برنامه‌های پیشنهادی هستند.

حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد: تهیه و تولید فیلم‌های کوتاه، اختصاص درگاه اینترنتی ویژه به محتوای مکتوب و جزوات در خصوص امام راحل و ۱۵ خرداد، تهیه QR کدها و نصب در اماکن عمومی، عرضه آنلاین گنجینه‌های اندیشه امام خمینی(ره)، عرضه آنلاین و رایگان عکس‌های تاریخی از امام و قیام ۱۵ خرداد، تهیه پیام‌های کوتاه صوتی و تصویری، فراخوان برگزاری مسابقات فرهنگی، عکس، کاریکاتور و نقاشی از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد محسوب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: حدود ۱۶۰ برنامه در سطح استان برای گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد برنامه‌ریزی شده و مراسم محوری رحلت امام خمینی(ره) روز ۱۴ خرداد ساعت ۱۱ در حسینیه ثارالله ارومیه با حضور آحاد مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha