استحاله هویت دختران؛ بزرگ‌ترین جنایت جاهلیت مدرن
کد خبر: 4061241
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

استحاله هویت دختران؛ بزرگ‌ترین جنایت جاهلیت مدرن

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه با بیان اینکه در جاهلیت مدرن روح دختران زنده به گور می‌شود تا از هویت دخترانه آن‌ها چیزی باقی نماند گفت: استحاله هویت دخترانه بزرگ‌ترین جنایتی است که جاهلیت مدرن مرتکب شده ‌است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کل کشور، شامگاه روز گذشته، ۱۰ خردادماه در اجتماع عظیم دخترانه «من دختر حاج قاسم هستم» که در زنجان برگزار شد، با بیان اینکه حقایق و گفتنی‌های زیادی درباره حضرت معصومه(س) وجود دارد و ۴۵ سال قبل از ولادت ایشان امام صادق(ع) به حقیقت وجودی ایشان بشارت دادند که چه نعمتی نصیب امت خواهد شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) بشارت دادند که خداوند به برکت وجود حضرت معمومه(س) جامعه را بهره‌مند خواهد کرد و با وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم خداوند باب بهشت را به روی مردم گشوده تا بتوانند از طریق زیارتش بهشتی شوند.

وی با اشاره به اینکه برادر ارجمند حضرت معصومه(س) امام رضا(ع) ایشان را با لقب معصومه معرفی کرده و فرمودند: «اگر کسی خواهرم معصومه را زیارت کند گویا به زیارت من آمده ‌است»، افزود: لقب معصومه حکایت از نورانیت، طهارت و صفای فکری و قلبی این بانوی بزرگ است و او را در زمره اولیای خدا قرار می‌دهد و عصمت صفت مشترک انبیا و اولیا است که این بانوی مکرم هم از آن بهره‌مند است. همچنین حضرت معصومه(س) به دلیل رتبه علمی و بهره‌مندی که از حقایق علمی و آسمانی داشته‌اند، پدرشان نیز درباره ایشان همان تعبیری که پیامبر درباره حضرت زهرا(س) داشته‌اند را به کار گرفته‌اند و فرمودند که پدر به قربانش و این بیان حکایت از شأن و منزلت و فضیلت بانو است.

این مسئول تصریح کرد: حضرت معصومه(س) بانوی مکرمی هستند که در اخلاق، فصلیت، نورانیت، معنویت، علم، معرفت، جهاد، هجرت و پیروی از ولی خدا می‌توانند یک معلم جاودانه برای همه بشریت به ویژه بانوان باشند. خداوند به برکت وجود حضرت معصومه(س) قم را به عنوان حرم اهل بیت(ع) قرار داده و این حرم یک دری است به روی بهشت الهی و رسالت بزرگی است که قم در ساختن جامعه اخر‌الزمانی دارد و در روایات آمده که قم مرکز انتشار معارف الهی و اهل بیت(ع) خواهد شد که از برکت وجود حصرت معصومه(س) است. همچنین در بین فرزندان همه ائمه کمتر کسی به رتبه حضرت معصومه(س) رسیده‌ است و با آبروی که ایشان در پیشگاه خداوند دارند، می‌توانند برای همه شیعیان شفاعت کنند.

حاج‌علی‌اکبری یادآور شد: اینکه روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر معین شده، اتفاق خوبی است و این تاریخ معین شده تا معلوم شود دختر تراز اسلام، دختری که پیامبر و امام علی(ع) می‌پسندند و دختری که اسلام معرفی می‌کند دارای چه ویژگی‌هایی است. پیامبر(ص) فهرستی از ظرفیت‌های وجودی دختران را به جامعه، پدران و مادران و خود دختران معرفی می‌کند تا خودشان را بهتر بشناسند و بدانند که خداوند چه سرمایه بزرگی در وجود آنها قرار داده‌ است و پیامبر همواره افتخار می‌کردند که پدر دختران هستند و تقدیر این بوده که فرزند پسری برای پیامبر نماند تا با این ویژگی شناخته شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کل کشور با بیان اینکه در سخن پیامبر(ص) مبالغه و گزافه‌گویی نیست و هرچه بیان می‌کنند از جانب خداوند است، گفت: در تعابیر پیامبر برای دختران ویژگی‌هایی شمرده شده و فرموده‌اند که دختران چه فرزندان خوبی هستند. همچنین جامعه تعلیم و تربیت ما، مدارس، معلمان، دانشگاهیان، پدران و مادران و دختران باید نکته‌ها را به خاطر بسپارند و در این روایات دختران به چند ویژگی معرفی می‌شوند مانند این روایت که پیامبر فرموده‌اند: دختران دارای لطافت وجودی هستند و خداوند آن‌ها را به لطافت آراسته، سرشار از مهر آن‌ها را افرید و دارای هوش عاطفی ویژه‌ای هستند.

این مسئول متذکر شد: پیامبر فرموده‌اند: دختران دارای روحیه مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری ویژه‌ای هستند و فوق‌العاده سخت‌کوش و اهل عمل نسبت به خانواده، پدر و مادر و آماده خدمت و کار هستند. نکته دیگری که پیامبر فرموده‌اند این است که خداوند دختران را دارای روحیه هنری خلق کرده است، یعنی دختران دارای روحیه زیبایی‌شناسی، ظریف‌نگری و روحیه مادری هستند. همچنین در بیانات دیگر بیان شده که در محیط خانواده دختر معدن محبت برای پدر، مادر، خواهر و برادر است. باقیات و صالحات دختران هستند و با وجود آن‌ها است که صلاح و خیر در جامعه بشریت استمرار می‌یابد و پدر و مادری اگر دختر صالحه‌ای داشته‌ باشند نسل‌شان از طریق آن نسل صالحه‌ای خواهد بود و با وجود مقام مادری دختران است که جامعه شاهد تازه‌های خلقت خواهد بود.

وی افزود: معرفی روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر و روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن، این پیام را منتقل می‌کند که دختران وقتی به این الگوها شباهت پیدا کنند و اگر راه حضرت معصومه در عصمت، پاکیزگی، صفا، معنویت و ارتباط با خداوند و عبادت را ادامه داده و راه علم، معرفت، هجرت، جهاد و همراهی با امام زمان(عج) را ادامه دهند تمام ویژگی‌هایی که پیامبر درباره دختران برشمرده‌اند و استعداد ان در آن‌ها وجود دارد را به فعلیت میرسانند و جامعه بشری شاهد فصل جدید از زندگی خواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: هر جا که نعمت بیشتر است شیطان نیز فعال‌تر است؛ جریان جاهلیت قدیم اصلی‌ترین ضربه را به بشریت از طریق تحقیر هویت بانوان و زنده به گور کردن آن‌ها داشته ‌است، جاهلیت جدید هم دست کمی از جاهلیت قدیم در مواجه با دختران ندارد و اگر در جاهلیت قدیم جسم دختران زنده به گور می‌شد در جاهلیت مدرن نیز به تعبیر رهبر این روح دختران است که به گور می‌رود و این لطافت، حیا، عصمت، پاگیزگی، وفای آن‌ها و چشمه مهر و محبت آنها نابود می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: در جاهلیت مدرن نیز روح دختران زنده به گور می‌شود تا از هویت دخترانه آن‌ها چیزی باقی نماند و از مهم‌ترین ویژگی‌های دختران، داشتن هوش معنوی است و خداوند یک جاذبه عرفانی در وجود دختران گذاشته که به واسطه ان تمایل به ارتباط با عالم فرشتگان، ارتباط با ملکوت عالم و گفت‌وگویی با خداوند متعال دارند که اگر در وجود دختری تمایل معنوی، حیا و شانی که نگهدارنده پاکی او است را ندیدید این معنی را دارد که روح او از دست رفته‌ است.

وی ادامه داد: استحاله هویت دخترانه بزرگ‌ترین جنایتی است که جاهلیت مدرن مرتکب شده ‌است و اگر دختری را از حقیقت وجودی خود خارج کرده، حیا، عصمت و روح متمایل به ملکوت و ارتباط با خدا را از یک دختر گرفتید، دیگر دختر نیست و غارت شده است که جاهلیت مدرن نیز دختران را غارت کرده و روح آن‌ها را زنده به گور کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به کارگیری همه رسانه‌ها و هنرها برای اینکه هر کسی با دختران روبه رو می‌شود با پیکر و جسم آنها مواجه شود و این همه انتشار بی‌عفتی حکایت از سرمایه‌گذاری شیطان برای از بین بردن هویت دخترانه است که اگر از دست رود هویت همسری از دست رفته و به دنبال آن هویت مادری از دست می‌رود که اگر این‌ها از دست رود خانواده از دست رفته و با از دست رفتن آن بشریت از دست رفته است. اولین کاری که پیامبر در انقلاب خود انجام داد احیای هویت بانوان و دختران بود و بزرگ‌ترین اقدامی بود که پیامبر در آغاز رسالتش انجام داد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و امام راحل ما که احیاگر نضهت نبوی در عصر کنونی است، وقتی انقلاب اسلامی را شروع کرد به مصاف جاهلیت مدرن رفت. همچنین در جاهلیت مدرن هم بزرگ‌ترین خسارتی که به بشریت وارد شد لگدمال کردن روح دختران و بانوان بود که یکی از بزرگ‌ترین حسنات انقلاب اسلامی احیای هویت بانوان و دختران بود و انقلاب اسلامی نیز همانند نهضت پیامبر اولین گروهی که هویت داد بانوان بودند.

وی عنوان کرد: از این سر و صدایی که در جبهه کفر و استکبار است نباید ترسید و نگران شد و از هیایو رسانه‌های مجازی نیز نباید ترسید و با قوت باید دختران ما رسالت تاریخی خود را دنبال کنند، یکی از برکات انقلاب اسلامی در این چله پشت سر گذاشته شده، این بوده که زمینه برای اعتلای شخصیت بانوان در جامعه دوباره فراهم شد و زمینه برای حرکت علمی، معنوی، اخلاقی، ساخت تمدن اسلامی در اختیار بانوان و دختران وجود داشته‌ است.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه این راه پرافتخاری که امام پیش‌روی ما باز کرد و رهبر حاضر نیز پیش برد و حاصلش وجود ده‌ها هزاران بانوی مجاهد، دانشور در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و جهادی و در ساخت خانواده است، خاطرنشان کرد: رسالت بزرگ‌ بانوان فاطمی ما این است که راه مادران شهدا، مادران مجاهد، مادران سلحشور و تحول‌ساز را طی کنند و این راه، راه بازگشت به خداوند به عفت، علم، مهر و صفا، اصالت خانواده است.

انتهای پیام
captcha