جشن بزرگ «دختران بهشتی» در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4062945
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

جشن بزرگ «دختران بهشتی» در بوشهر برگزار شد + عکس

جشن بزرگ «دختران بهشتی» به مناسبت دهه کرامت با حضور عده کثیری از دختران و خانواده‌هایشان و با سخنرانی آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در بوشهر در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، جشن دختران بهشتی به مناسبت دهه کرامت با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر، 18 خردادماه در مصلی بزرگ شهر بوشهر برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در بین ائمه جایگاهی بسیار بالا دارد، گفت: این حضرت از معدود بانوانی هستند که ائمه(ع) در شأن ایشان سخن گفته‌اند.

وی در همین خصوص، ادامه داد: امام صادق(ع)، امام موسی بن جعفر(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) همگی در روایات خود اشاره داشته‌اند که هرکس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) با توجه به این روایات به بیان علت این مقام پرداخت و افزود: این حضرت ویژگی‌هایی داشتند که اولین‌ آن، ایمان است.

وی با بیان آیه ۷ سوره بیِّنه، ادامه داد: دومین ویژگی آن حضرت، تقوا و عمل صالح است؛ چنانچه خداوند متعال می‌فرماید: «به درستی کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح به جا آورده‌اند، بهترین خلق خدا هستند».

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: ولایتمداری از صفات برجسته این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود چرا که آن هنگام احساس نیاز به حضور در کنار برادر و امام خود کرد و در مسیر هجرت قرار گرفت.

وی، ویژگی آخر حضرت معصومه(س) را پارسایی و عبادت برشمرد و اظهار کرد: در زمانی که خاندان حضرت موسی بن جعفر(ع) در فشار و تنگنا بودند، ایشان با تمام وجود استقامت کرد و در این راه صابر بود.

در حاشیه جشن دختران بهشتی، ویژه برنامه‌ای کودکانه در قالب بازی، نقاشی و قصه‌گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

در ادامه این مراسم که با مداحی محمدرضا رازقی‌پور، ذاکر اهل بیت(ع) و هم‌خوانی سرود «سلام فرمانده» همراه بود، نهایتا با اهدای ۸ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha