شیراز؛ میزبان اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی معلمان هنرمند
کد خبر: 4063517
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

شیراز؛ میزبان اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی معلمان هنرمند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی معلمان هنرمند کشور در تاریخ 29 خردادماه جاری در شیراز خبر داد.

نشست ستاد استانی دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری معلمان هنرمند کشوربه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 21 خردادماه در نشست اعضای ستاد استانی دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری معلمان هنرمند کشور با بیان اینکه فارس به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره انتخاب شده است، گفت: افتتاحیه دومین دوره جشنواره ۱۶ آبان سال گذشته در محل حافظیه شیراز برگزار شد و بنا داریم اختتامیه آن هم در تاریخ 29 خردادماه برگزار کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ برنامه‌های آموزش و پرورش بر ضرورت تکریم جایگاه معلم تأکید کرد و گفت: تکریم معلم باید محور فعالیت‌ها قرار گرفته و نقش و مقام معلم در جامعه تبیین شود.

عسکری با اشاره به طبع لطیف هنرمندان گفت: باید جایگاه هنر و هنرمند را قدر بدانیم و در راستای عملکرد بهتر با دستگاه‌های دیگر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی‌های مشترکی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به هویت ملی اشاره کرد و افزود: از فرصت‌های مختلف برای تبیین فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی استفاده شود و در این راستا، محتوای غنی فرهنگ استان فارس نشر داده شود.

وی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی در فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی صورت گیرد، گفت: تمام ظرفیت‌ها را برای برگزاری باکیفیت برنامه اختتامیه معلمان هنرمند به‌کار گرفته شود.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: دومین دوره این جشنواره در ۴۸ رشته ویژه معلمان شاغل و ۷ رشته ویژه معلمان پیشکسوت برگزار شد.

وی اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان دومین جشنواره معلمان هنرمند گفت: از یکم آذر تا دوم اسفندماه تعداد ۲۳ هزار و چهارصد وپنجاه نفر در سامانه‌ جشنواره ثبت‌نام و آثار خود را بارگذاری کردند.

شادباش تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره در ۲۹ خردادماه سال جاری با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت  آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت، رؤسای اداره فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی سراسر کشور و تعدادی از منتخبین سراسر کشور و جمعی از هنرمندان و معلمان استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha