تجلیل از هنر و هنرمندان واگویه ادراک گوینده است
کد خبر: 4071249
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

تجلیل از هنر و هنرمندان واگویه ادراک گوینده است

استاندار کردستان گفت: تجلیل از هنر و هنرمندان در حقیقت واگویه ادراک گوینده است چراکه خورشید هنر و درخشش هنرمندان آنچنان نمایان است که گوینده از تعریف و تمجید آن ادراک خود را درباره آن هنر بیان می‌کند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، 25 تیرماه در مراسم اختتامیه جشنواره «دف نوای رحمت» که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در دیار اصالت و فرهنگ و در خاستگاه بزرگ هنرمندان و فرهیختگان در استان کردستان میزبان هنرمندان کشور هستیم.

وی افزود: تجلیل از هنر و هنرمندان در حقیقت واگویه ادراک گوینده است چراکه خورشید هنر و درخشش هنرمندان آنچنان نمایان است که گوینده از تعریف و تمجید آن ادراک خود را درباره آن هنر بیان می‌کند.

استاندار کردستان بیان کرد: استان کردستان با ویژگی‌های متعدد در عرصه‌های مختلف اما همواره به نام هنر و هنرمندان شناخته شده است و من بسیار خرسندم که در جمع هنرمندان و استادان و هیئت داوران برجسته و به نام کشور حضور دارم.

وی با تقدیر از استاد بیژن کامکار از هنرمندان برجسته استان کردستان افزود: همواره به خانواده کامکارها و عندلیبی‌ها و هنرمندان برجسته استان کردستان بالیده و می‌بالیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه حوزه هنری استان کردستان با برگزاری این جشنواره بسیار ارزشمند فرهنگی زمینه رساندن صدا و نوای عرفانی دف را از عمق وجود هنرمندان به گوش مخاطبان در سراسر کشور فراهم کرده‌ است، یادآور شد: از حوزه هنری استان کردستان، شهرداری و شورای شهر سنندج و تمامی دست‌اندرکاران در برگزاری جشنواره ارزشمند دف نوای رحمت کمال تشکر و قدردانی را دارم.

راه‌اندازی موزه و پاتوق فرهنگی در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» ضمن خیر مقدم به هنرمندان و دف نوازانی که از داخل و خارج از مرزهای کشور در این جشنواره حضور داشته‌اند، اظهار کرد: کردستان پایتخت دف، پایتخت نوروز و شهر سنندج نیز شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران سرشار از جلوه‌های زیبای هنر و زادگاه اساتید بزرگی همچون کامکارها، عندلیبی‌ها است.

وی با بیان اینکه از دل کردستان فرهنگی اولیا، صالحان و عارفانی زاده و رشد پیدا کرده‌اند که نمونه بی‌نظیری از زهد و پارسایی بوده‌اند، افزود: کسب عنوان پایتخت دف جهان برای استان کردستان از دل عارفان و عابدانی برآمده که هیچگاه بی‌رضای خدا در این خاک قدم ننهاده‌اند.

شهردار سنندج از خانواده کامکارها و عندلیبی‌ها به عنوان ذخایر فرهنگی کردستان نام برد و گفت: سنندج به برکت وجود پیشکسوتان عرصه موسیقی و جوانان هنرمند و تازه نفس خود عنوان پایتخت موسیقی جهان را کسب کرده است که به طور قطع حفظ این عنوان شایسته نیاز به تلاش همگانی و عزم همه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و همراهی مردم است.

وی افزود: کسب عنوان شهر خلاق موسیقی توفیق بسیار ارزشمندی است، اما حفظ این نام نیک و مبارک بیش از کسب آن ارزشمند خواهد بود و همه باید در حد توان در این راستا نقش آفرینی کنیم.

رشیدی با بیان اینکه شهرداری و اعضای شورای اسلامی برای حفظ این عنوان اقداماتی را انجام داده و برنامه‌های مختلفی نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: منزل تاریخی جواهری در بافت قدیمی شهر سنندج به موزه موسیقی تبدیل می‌شود که در حال حاضر مشغول بازسازی آن هستیم.

وی به بازدید از خانه قدیمی کامکارها در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: شهرداری سنندج در حال تملک منزل زنده یاد استاد حسن کامکار از اساتید بزرگ موسیقی استان است که در تلاشیم تا در این خانه قدیمی نیزموزه و پاتوق فرهنگی را راه‌اندازی کنیم.

شهردار سنندج در پایان با بیان اینکه حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی جهان وظیفه یک دستگاه و نهاد نیست، یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و همراهی همه دستگاه‌ها شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر شهر خلاق موسیقی جهان و حمایت بیش از پیش از هنرمندان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و گران سنگ این آب و خاک باشیم.

انتهای پیام
captcha