مطالعه و آشنایی با سلیقه مخاطب ویژگی شاخص سخنرانان غدیر باشد
کد خبر: 4071677
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

مطالعه و آشنایی با سلیقه مخاطب ویژگی شاخص سخنرانان غدیر باشد

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان‌جنوبی در مورد ویژگی مبلغان و سخنرانان غدیر، گفت: مبلغان و سخنرانان باید آشنا با سلیقه مخاطب و اهل مطالعه باشند؛ هیچ سخنرانی در مورد این مسئله نباید بدون تفکر محتوا ارائه کند.

غدیرخممحمد حاجی زاده، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، دلیل اهمیت غدیر مسئله ولایت است چراکه بدون ولایت است که آسیب‌ها بر ما فرومی‌ریزد.

وی با بیان اينکه اکنون دنیا تشنه معارف علوی است، افزود: تفهیم غدیر به معنای اهمیت ولایت است؛ نبود ولایت در کشورهای غربی باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده است‌.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان‌جنوبی با بیان اينکه پرداختن به غدیر ما را متوجه مفهوم ولایت می‌کند، تصریح کرد: پیامبر اسلام به عنوان آخرین فرستاده خدا مفهوم ولایت را بیان کردند تا جامعه از بلایا دور بماند.

حاجی زاده با بیان اینکه اگر همه مردم عالم قدر غدیر را بدانند از این حوزه به حوزه‌های معرفتی می‌رسند که بسیاری مسائل جوامع حل و فصل می‌شود، اظهار کرد: نکته دیگر این است که محتواسازای اصل و ریشه ارائه غدیر به مردم است.

وی با بیان اينکه در ارائه محتوا باید توجه داشت که شور غدیری به تنهایی کافی نیست و باید همراه با شعور باشد، تصریح کرد: غدیر باید به دور از افراط و تفریط با شعور تبیین و تفهیم شود.

غدیر به یک روز خلاصه نشود 

حاجی زاده با بیان اینکه هدف از ایجاد بنیاد غدیر که در طول سال نیز در داخل و خارج کشور فعال است، افزود: تمرکز فعالیت‌ها در دو مقطع میلاد امام علی(ع) و دهه ولایت بوده، اما در طول سال از محتواسازی غافل نشده‌ایم.

وی با اشاره به جریان‌سازی غدیر با کار آموزشی، علمی و برگزاری همایش‌های مختلف، ادامه داد: درست است که فضایل امام علی(ع) زیاد بوده و فرصت ارائه کم است، اما سعی کرده‌ایم با ارائه برنامه‌های متنوع نسل امروزی را جذب کنیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به تازگی طرح یکشنبه‌های علوی را فعال کرده‌ایم، افزود: در این راستا به ادارات ابلاغ کرده‌ایم حتی اگر شده یک جمله در فضایل امام علی(ع) هنگام نماز ارائه شود.

حاجی زاده با بیان اینکه در این طرح می‌خواهیم هر فردی هرگونه و با هر زبانی که می‌تواند در ارائه حتی یک جمله از حضرت علی(ع) در فضای مجازی و حقیقی بيان کند، ادامه داد: رسانه‌ها نیز می‌توانند در روز یکشنبه هر هفته با یک جمله از این امام همام صفحه سایت و یا روزنامه خود را مزین کنند چراکه گاهی با یک جمله می‌توان در روح یک فرد معجزه کرد.

وی در مورد ویژگی مبلغان و سخنرانان غدیر، تصریح کرد: مبلغان و سخنرانان باید آشنا با سلیقه مخاطب و اهل مطالعه باشند؛ هیچ سخنرانی در مورد این مسئله نباید بدون تفکر محتوا ارائه کند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان‌جنوبی یادآور شد: محتواسازی و ارائه یک حرف و سخن توسط سخنرانان غدیر می‌تواند باعث جذب عده زیادی شود بنابراین باید با تفکر و مطالعه صورت گیرد تا اثر  مانایی برجای گذارد.

انتهای پیام
captcha