درخواست سازمان همکاری اسلامی برای کاشت محصولات استراتژیک
کد خبر: 4071955
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای کاشت محصولات استراتژیک

سازمان همکاری اسلامی خواستار توجه به کاشت محصولات استراتژیک در بین کشورهای اسلامی با هدف برطرف کردن نیازهای غذایی کشورهای عضو شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «الخلیج 365»، سازمان همکاری اسلامی خواستار توجه به اهمیت فعال‌سازی برنامه‌های این سازمان برای کشت کالاهای کشاورزی استراتژیکی مثل گندم و برنج شده و بر ضرورت تهیه ذخیره غذایی کافی در سطوح ملی و منطقه‌ای تأکید کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در افتتاحیه سی و هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اسلامی که در مسقط برگزار شد، در سخنانی با بیان این موضوع بر وضعیت بحرانی امنیت غذایی در سراسر جهان ـ و از جمله در برخی از کشورهای عضو سازمان که نسبت به دیگر کشورها کمتر توسعه یافته هستند ـ تأکید کرد و تداوم این وضعیت را موجب قحطی و نیاز شدید به کمک غذایی به این کشورها دانست.

وی با قدردانی از کمک اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اسلامی و به طور کلی بازیگران بخش خصوصی در بازسازی اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به شدت تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته‌اند، از ابتکارات اتاق اسلامی و اتحادیه اتاق‌ها و تبادل کالا در ترکیه به خاطر ایجاد مرکز داوری سازمان همکاری اسلامی و تأسیس بانک خانواده قدردانی کرد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با ابراز امیدواری از تعمیم الگوی بانک خانواده به سایر کشورهای کمتر توسعه‌یافته این سازمان، از اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی کشورهای عضو این سازمان خواست در مجمع سرمایه‌گذاری سازمان همکاری اسلامی که در آفریقا برگزار می‌شود، شرکت کنند.

اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی محرک اصلی برای سرمایه‌گذاری، تدوین سیاست‌های اقتصادی و راه‌اندازی طرح‌های بسیاری برای توسعه بخش خصوصی از طریق اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو سازمان است.

انتهای پیام
captcha