انس دانشجویان‌ با قرآن از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 4072066
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

انس دانشجویان‌ با قرآن از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی است

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) گفت: مأنوس کردن دانشجویان‌ با قرآن در مقایسه با سایر فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مأنوس کردن دانشجویان‌ با قرآن لیلا تاجیک، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) و دبیر شورای سیاست‌گذاری مسابقات بین‌المللی قرآن بین دانشجویان دختر ایران و عراق  در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: آنچه در حقیقت به ما برای برنامه‌ریزی چنین مسابقه‌ای انگیزه داد، این بود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دیپلماسی و مرجعیت علمی برای کشورمان حائز اهمیت بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های بین‌المللی، دیپلماسی و مرجعیت علمی، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، فعالیت‌های فرهنگی نیز اهمیت بسیاری دارند و در همین قالب اگر بخواهیم صحبت کنیم، قاعدتاً مأنوس کردن دانشجویان‌ با قرآن در مقایسه با سایر فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تاجیک افزود: با این انگیزه و با هدف تقویت روابطمان با کشور عراق، تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های مختلف این کشور از جمله دانشگاه‌های کوفه، بصره، جامعه‌الزهرا و کوت امضا کردیم، در راستای عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه اسلامی نجف داشتیم، تصمیم بر این شد که مسابقات دو جانبه قرآن را در ایران به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) و در عراق به میزبانی دانشگاه اسلامی نجف برگزار کنیم.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) گفت: در مرحله اول در کشور ما 300 دانشجو از دانشگاه‌های مختلف شرکت کردند که 70 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت 9 نفر در سه رشته ترتیل، قرائت و حفظ کل قرآن به مرحله نهایی راه یافتند. در کشور عراق هم همین مراحل طی شد و از میان 40 نفر، میزبان 9 نفر بودیم.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال معاونت فرهنگی وزارت آموزش عالی از این برنامه، پیشنهادی که داده شد اینکه دانشگاه الزهرا(س) به عنوان دبیرخانه دائمی برگزاری مسابقات قرآنی بین دانشجویان دختر به‌صورت بین‌المللی در گستره جهان اسلام باشد و با وزارتخانه مذاکراتی خواهیم داشت و ان شاءالله این اتفاق بیافتد و ما بتوانیم این افتخار را داشته باشیم که میزبان همیشگی دانشجویان دختر جهان اسلام باشیم که  تصمیم شد با کشور عراق شروع کرده، تجربه کسب کنیم و در آینده این موضوع به سایر کشورهای جهان اسلامی گسترش یابد.

تاجیک گفت: جذب دانشجویان خارجی فعلاً در وزارتخانه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و سازمان امور دانشجویان هم بسیار بر آن تأکید می‌کند و لازم است تمام دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان بین‌المللی برنامه‌های مدونی داشته باشند. دانشگاه الزهرا(س) هم سعی می‌کند توانمندی‌های خودش را در حوزه‌های مختلف از طریق رایزن‌های علمی و فرهنگی در کشورهای مختلف معرفی کند تا ان شاءالله بتوانیم میزبان دانشجویان مختلف باشیم.

انتهای پیام
captcha