اختتامیه همایش «سفیران بصیرت» در سریش‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4072649
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

اختتامیه همایش «سفیران بصیرت» در سریش‌آباد برگزار شد

اختتامیه همایش استانی «سفیران بصیرت» با هدف تجلیل از پیر غلامان حسینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار کردستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، ۳۱ تیرماه در شهر سریش‌آباد برگزار شد.

اختتامیه همایش استانی سفیران بصیرت

به گزارش ایکنا از کردستان، کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) سریش‌آباد با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و بسیج مداحان استان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه‌برنامه «سفیران بصیرت» را با هدف تجلیل از پیرغلامان حسینی و تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر ماه سال جاری و در آستانه اربعین حسینی برگزار کرد.

اختتامیه این همایش استانی با حضور مقامات استانی و مسئولان شهرستانی، هیئت‌های مذهبی، خانواده‌های شهدای مداحان سطح استان علاقه‌مندان به مداحی و ذکر و ذاکری شامگاه گذشته، 31 تیرماه در شهر سریش آباد برگزار شد.

مهدی دده‌جانی، دبیر اجرایی همایش سفیران بصیرت نیز در این مراسم گفت: پیرغلامان بخشی از سرمایه معنوی و ماندگار ایران اسلامی هستند که حفظ و تکریم آنان بر همه لازم و ضروری است.وی هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی را نهادینه کردن ارزش‌ها و پیام عظیم نهضت حسینی در جامعه اسلامی بیان کرد و افزود: بیش از 100 نفر از مداحان حسینی از شهرهای سنندج، کامیاران، بیجار، قروه و سریش آباد در این همایش حضور داشتند.

در این همایش از هفت نفر از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(ع) سطح استان و سه نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقه عکاسی با مضمون تصاویر عاشورایی و سه نفر از نوگلان حسینی که آثار مداحی خود را به این همایش ارسال کرده بودند و از 21 خانواده شهدای مداحان سطح استان با اهدا لوح و هدایا تجلیل شد.

گفتنی است؛ طرح استانی «سفیران بصیرت» شامل برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مداحی با حضور اساتید و چهره‌های شاخص مداحی استان و کشور و ارائه گواهینامه معتبر، برپایی همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان سیره نبوی اهل بیت(ع) و شهدای مداح استان، برگزاری مسابقات مداحی ویژه نوگلان حسینی در رده سنی ۷ تا ۱۳ سال و معرفی برترین‌های این حوزه، برپایی نمایشگاه‌ عکس عاشورایی و مسابقه طراحی تمثال مبارک شهدای مدافع کردستان، برگزاری مراسم باشکوه شاحسین گویان و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد بود.

انتهای پیام
captcha