دومین مجمع عمومی کارگروه ویژه بانوان دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد
کد خبر: 4074043
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

دومین مجمع عمومی کارگروه ویژه بانوان دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد

دومین مجمع عمومی کارگروه ویژه بانوان دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با عنوان بانوان تمدن‌ساز در کرمان برگزار شد.

برگزاری دومین مجمع عمومی کارگروه ویژه بانوان دفتر امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، دومین مجمع عمومی کارگروه ویژه بانوان دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با عنوان بانوان تمدن‌ساز، با حضور امام جمعه کرمان، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور و جمعی از بانوان فعال استان، امروز، ۶ مردادماه در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست ضمن تشکر از بانوان مجمع بیان کرد: در زندگی مشترک نقش‌های متفاوتی وجود دارد که اگرچه از نظر عددی ممکن است این نقش‌ها مساوی تقسیم شده باشد اما رتبه و جایگاه این نقش‌ها کاملا متفاوت است که سنجش میزان آن، نیاز به پژوهش‌های علمی و کار کارشناسی دارد.

وی با اشاره به نقش خانواده در ارتقا جایگاه جامعه بیان کرد: در ۵ گام باید جامعه را برای قیام حضرت ولی‌عصر(عج)آماده کنیم که یکی از این گام‌ها تمدن‌سازی دینی و اسلامی است که لازمه تحقق این امر ورود زنان به میدان عمل است.

ضرورت استفاده از ظرفیت تمام زنان برای تمدن‌سازی

فریبا علاسوند، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت تمام زنان برای به حرکت در آوردن جامعه و تمدن‌سازی استفاده کرد، گفت: در کارگروه‌هایی که تشکیل می‌شود باید از حضور افراد متخصص در حوزه بانوان استفاده کرد و اعضا را محدود به طلبه‌ها یا فعالان حوزه بانوان نکرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌های استان به ویژه متخصصان سبب می‌شود مسائل مختلف به دغدغه مردم تبدیل شود افزود: به دلیل رویکرد دینی که در حوزه فعالیت ما وجود دارد تولید محتوای باکیفیت بسیار حائز اهمیت است که این امر موجب آهسته بودن سرعت کار می‌شود.

علاسوند با تاکید بر اینکه باید نسبت‌ به گسل‌های فرهنگی چاره‌ اندیشی شود در غیر این صورت نمی‌توانیم با این تشکل‌ها مشکلات جامعه را حل کنیم، گفت: هویت‌های سیال، عشق‌های سیال، اخلاق عمومی جامعه، اوقات فراغت، مسئله مصرف، مرجعیت خانواده و ... از جمله گسل‌های فرهنگی هستند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور با اشاره به اقدامات قوی رسانه‌ای غرب و جریان‌سازی‌های مختلف، گفت: تشکیل این کارگروه‌ها بسیار مهم و مفید است اما باید از اتفاقات زیر پوسته شهر و جامعه خبر داشت و ادبیات، همان ادبیات نسل جدید باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بحث‌های الگوسازی مانند زمان قدیم نیست. شاخصه‌های الگویی از یک زن بیان می‌شود و هر زن می‌تواند در جایگاه خود چه به عنوان یک زن شاغل چه زن خانه‌دار آن‌ها را داشته باشد.

علاسوند با تاکید بر اینکه تشکیلات و فعالیت‌های مفید در جامعه نیاز به انسان متخصص و بیان فاخر دارد گفت: در این فعالیت‌ها باید آیات و روایات را با شیوه‌های دیگری در زندگی مردم و جامعه پیاده کرد.

انتهای پیام
captcha