مروری بر اهداف تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس
کد خبر: 4075609
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

مروری بر اهداف تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینکه این شورا در 12 مردادماه سال 59 به دستور امام راحل تأسیس شد، مروری بر اهداف و برنامه‌های این شورا داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 12 مردادماه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس این شورا در سال 59 به دستور امام راحل گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راستای تعظیم شعائر اسلامی، انقلابی و همچنین حفظ، پایداری و استمرار انقلاب اسلامی دستور تشکیل این شورا را صادر کردند.

وی، سازماندهی و هماهنگی مراسم دینی، ملی و مذهبی را از دیگر اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۷۶ در مجلس شورای اسلامی و با تأیید شورای نگهبان این شورا به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی شناخته شد.

ملک‌مکان بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسئولیت دارد یک بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام الله جهت تعمیق باورها و ارزش‌ها و همچنین ترویج فرهنگ انقلابی و افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه از دیگر اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: همچنین اشاعه فرهنگ دینی - انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور جهت بزرگداشت مناسبت‌های اسلامی که با همکاری مراجع ذیربط مانند وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام می‌شود، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبری نظام(مد ظله العالی) و انقلاب اسلامی از جمله اهدافی است که برای تشکیل شورا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وظایفی همچون اتخاذ تدابیر، سیاست‌ها و روش‌ها، الگوها و تنظیم تقویم مناسبت‌های سالانه از دیگر برنامه‌های این شورا است، اظهار کرد: تدوین برنامه برای هریک از مناسبت‌ها در جهت بهتر انجام شدن تمام برنامه‌ها و مناسبت‌های عمومی، رسمی، دینی و ملی از دیگر وظایف این شورا است.

ملک‌مکان گفت: ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهادها و دستگاه‌های موثر فرهنگی، تبلیغی، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و ایجاد ستادهای مردمی به منظور تحقق مأموریت‌های شورا، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز، انجام تحقیقات و پژوهش و مطالعات راهبردی و کاربردی در موضوعاتی که مربوط به شورا است را نیز می‌توان از دیگر وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست.

انتهای پیام
captcha