اعلام برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف هرمزگان
کد خبر: 4075956
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

اعلام برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف هرمزگان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان گفت: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در این استان برگزار و نتایج این مسابقات توسط داوران اعلام شد.

عماد ناصری مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در هرمزگان، دیروز ۱۲ مرداد و امروز ۱۳ مرداد با رقابت بیش از هزار نفر هرمزگانی برگزار و نتایج این مسابقات توسط داوران اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه متسابقین در بخش آوایی انفرادی در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند، تصریح کرد: این مرحله از مسابقات روز چهارشنبه ۱۲ مردادماه به میزبانی شهرستان رودان و با حضور متسابقین شهرستان‌های میناب، رودان، بشاگرد، سیریک و جاسک در دبیرستان یاران مهدی(عج) و سالن رودکان شهر رودان و روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه به میزبانی بندرعباس و با حضور متسابقین شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندر خمیر و فین، بندرلنگه، پارسیان و بستک در حسینیه موقوفه مرحوم ناصری و حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار شد.

رشته قرائت تحقیق

ناصری عنوان کرد: در منطقه شرق استان هرمزگان در بخش آقایان و رشته قرائت تحقیق «علی‌اصغر سالاری» از میناب، «محمد علی‌‌پور» از رودان، «محمد پرهوده» از سیریک و در بخش بانوان «خدیجه قاسمی گوربندی» از میناب «فاطمه سالم‌دهبارزی»  از رودان، «مرضیه صفایی‌پور» از رودان به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف راه یافتند.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه مرکز استان هرمزگان در رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان «مرتضی خدابخشی»، «حجت‌الله شاهی‌پور» و «وحید یوسفی» از بندرعباس و در بخش بانوان «صغرا سادات هاشمی» از بندرعباس راهی مرحله استانی شدند.

رشته قرائت ترتیل

وی بیان کرد: در منطقه شرق استان هرمزگان در رشته قرائت ترتیل در بخش آقایان «عماد ناصری» از میناب، «مهدی صالحی» و «علی سالاری» از رودان و در بخش بانوان «زینب عطایی‌پور» از رودان، «فاطمه عسکری» از میناب، «کبری نوراللهی» از رودان به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان ادامه داد: در منطقه مرکز استان هرمزگان در رشته قرائت ترتیل در بخش آقایان «عبدالرحمن نیک‌خواه»، «بنیامین شهدوست» و «محمد خوشی» از بندرعباس و در بخش خواهران «موزه بارانی» از بندرلنگه، «فاطمه وظیفه» و «صفیه سهرابی» از بندرعباس راهی مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف شدند.

رشته حفظ قرآن کریم

وی اضافه کرد: در منطقه شرق استان هرمزگان در بخش آقایان در رشته حفظ 10 جزء «عبدالرحمن فیروزی»، «سید محمد سالارگزیری» و «حسین معلمی» از سیریک به و در رشته حفظ 20 جزء «عبدالله ملاحی» از میناب و «سید اسماعیل هاشمی» از سیریک و در بخش خواهران در رشته حفظ 5 جزء «شریفه محمدزهری» از سیریک، «زینب خاوری» از رودان، «فاطمه رنجبری» از میناب، در رشته حفظ 10 جزء «فهیمه رنجبری» از میناب و در رشته حفظ 20 جزء «زینب حاجی‌زاده» از سیریک به مرحله استانی راه یافتند.

ناصری اظهار کرد: در منطقه مرکز استان هرمزگان در بخش آقایان در رشته حفظ 5 جزء «مسعود کرمانی» از بندرعباس، در رشته حفظ 10 جزء «ابراهیم جهانگیری» از حاجی‌آباد و در رشته حفظ 20 جزء «عبدالله نژادمحمد» از بندرعباس و در بخش بانوان در رشته حفظ 5 جزء «زبیده رئیسی» از بندرعباس، در رشته حفظ 10 جزء «کوثر حسنی‌زاده» از بندرخمیر، «سعیده طاهری» از بندرعباس، «مونا مسعودی» از بندرعباس، در رشته حفظ 20 جزء «زینب آسن» از بندرعباس و  در رشته حفظ کل قرآن کریم «طاهره رنجبر» از بندرعباس راهی مرحله استانی شدند.

رشته اذان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان افزود: در منطقه شرق استان هرمزگان در رشته اذان «محمد فرقانی»، «امیرحسین سالاری» و «ناصر زارع‌پور» از رودان و در منطقه مرکز استان هرمزگان «دانیال اسفندی» از بندرعباس به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف راه یافتند.

ناصری در ادامه ضمن ابراز گلایه از قرآنیان شهرستان‌هایی که در این دوره از مسابقات حضور نداشتند، تصریح کرد: بیش از 90 درصد متسابقین حوزه مرکز و غرب استان از شهرستان بندرعباس و در حوزه شرق از شهرستان رودان و سیریک بودند. امسال قریب به هزار و 100 هرمزگانی در مسابقات ثبت‌نام کردند اما حضور متسابقین بسیار کم‌رنگ بود. با وجود اینکه از طریق پیامک و تماس تلفنی با تک‌تک ثبت‌نام کنندگان تماس گرفته شد اما متأسفانه تعداد شرکت‌کنندگان بسیار کم بود که جای تأسف دارد. انتظار می‌رود قرآنیان استان در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی و ارتقاء سطح قرآنی استان هرمزگان حضور پررنگ‌تری در چنین رویدادهایی داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم متسابقینی که در این دوره از مسابقات شرکت کردند و راهی مراحل استانی شدند با رتبه‌های بسیار خوب به مرحله کشوری نیز راه یابند و در رشته‌های مختلف بدرخشند. از حضور تمامی داوران بخش‌های برادران و بانوان این مسابقات نیز که مروجین و مبلغین قرآن و سرمایه‌های استان هستند و تربیت قاریان و حافظان قرآن استان مدیون زحمات شبانه‌روزی این عزیزان است، قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان در پایان یادآور شد: از مدیرکل اوقاف هرمزگان و رئیس اداره قرآنی این نهاد قدردانی می‌کنم که برای دومین سال متوالی به اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اعتماد و این اتحادیه را به عنوان دبیر اجرایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف در استان هرمزگان انتخاب کردند.

انتهای پیام
captcha