هدف اصلی امام حسین(ع) تبیین حکومت حق بود
کد خبر: 4076285
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

هدف اصلی امام حسین(ع) تبیین حکومت حق بود

عضو هیأت علمی گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم گفت: هدف اصلی امام حسین(ع) تبیین حکومت حق بود و لذا پس از ایشان امام سجاد علیه‌السلام و حضرت موسی کاظم(ع) به عنوان سیاسی‌ترین امام بعد از امیرالمؤمنین(ع) این ماموریت را به انحای مختلف ادامه دادند.

حجت‌الاسلام غلام‌رضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قمبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام غلام‌رضا بهروزی لک، عضو هیئت علمی گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم، 15 مرداد در مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد، با اشاره به ریشه‌های قرآنی نهضت و قیام عاشورا اظهار کرد: جهاد کبیر همیشگی و پایدار است باید امروز بدان اهتمام بورزیم حتی پیامبر اکرم(ص) مامور به جهاد کبیر بوده و بعد از ایشان اوصیای نبی اکرم هم مامور به این امر هستند.

وی اضافه کرد: همه ائمه اطهار یک نور واحد بوده و یک ماموریت را دنبال کرده‌اند و مانند بقیه ائمه هدف اصلی امام حسین(ع) نیز تبیین حکومت حق بود و لذا پس از ایشان امام سجاد علیه‌السلام و حضرت موسی کاظم(ع) به عنوان سیاسی‌ترین امام بعد از امیرالمؤمنین(ع) این ماموریت را به انحای مختلف ادامه دادند.

عضو هیأت علمی گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم ادامه داد: تلاش برای تشکیل حکومت، انجام تکوینی وظیفه حجت الهی، نشان دادن مسیر برای مردم با الگو بودن خود و تبیین دین از مهم‌ترین وظایف امامان بعد از نبی اکرم بود.

وی عنوان کرد: دین حق زمانی به کمال می‌رسد که تمام لوازم آن تحقق یابد و در این راستا نبی مکرم اسلام آن‌چه که لازم بود بیان کرد و در روز غدیر خم با اعلام امامت حضرت علی(ع)، تجلی اکمال دین را به همگان نشان داد.

حجت‌الاسلام بهروزی‌لک با اشاره به این‌که هیچ پیامبری بدون وصی نبوده است، گفت: این که نبی مکرم اسلام وصی خود را به عنوان امام بعد از خود معرفی می‌کند نشان‌گر اکمال دین است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم افزود: ماموریت اصلی امام حسین علیه‌السلام این بود که چراغی باشد بر علم نبی و امامان بعدی نیز تحت بیرق سیدالشهدا علیه السلام ماموریت خود را انجام دادند.

وی گفت: وظیفه ما در عصر حاضر این است که باید حسینی‌وار باشیم و با جهاد تبیین دین حق را در جامعه تبلیغ و احکام اسلام را تبیین کرد.

انتهای پیام
captcha