هیئات مذهبی همراه با تکریم عترت پاسدار قرآن باشند
کد خبر: 4078455
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

هیئات مذهبی همراه با تکریم عترت پاسدار قرآن باشند

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان گفت: معنای هیئت یعنی توجه به عترت، اما نباید در عترت خلاصه شود چرا که مطابق وصیت پیامبر(ص) بخشی از دین ما قرآن است که باید پررنگ‌تر جلوه کند لذا ضرورت دارد هیئات مذهبی علاوه بر سوگواری پاسدار قرآن نیز باشند.

آیت الله حسینی بوشهری، نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین پاسداشت «یک عمر نوکری» با هدف تجلیل از خادمان حسینی در مواکب و هیئات استان بوشهر، شامگاه، ۲۴مردادماه با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در این آیین ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت: حادثه‌ای به بزرگی عاشورا نه تنها در تاریخ جهان اسلام بلکه در دنیا بی‌نظیر و الهام بخش است.

وی ادامه داد: عزاداری بر اباعبدالله نه بخاطر اوست، بلکه انسان جستجوگر همواره به دنبال مقصد است و این عزاداری راه رسیدن ما به مقصد نهایی است.

حسینی بوشهری در پاسخ به این مسئله که چرا در عزاداری‌ها به سخنرانی بسنده نمی‌شود و ذکر مصیبت وجود دارد، بیان کرد: در نگاه روانشناسانه به انسان، عامل مؤثر در شخصیت وی تنها برهان و منطق نیست بلکه احساسات نیز به مراتب تأثیر بیشتری بر انسان دارد و اگر کسی احساس نداشته باشد شقاوت او را فراگرفته و از دایره نوع انسان خارج است.

عاطفه عاشورایی از رهگذر مرثیه اثرگذار است

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان افزود: همه می‌دانیم که در نهضت عاشورا چه اتفاقی افتاد اما عاطفه عاشورایی از رهگذر مرثیه‌سرایی در رسای اباعبدالله بر روح ما اثر می‌گذارد و اگر تنها به عقلانیت بسنده کنیم راه کاروان حسین را پیدا نمی‌کنیم تا در آن قدم بگذاریم.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای فعالیت در هیئات مذهبی اظهار کرد: یکی از بایدها این است که عزاداری به معنای عترت باشد و اما یکی از نبایدها آنکه هیئات مذهبی، مجالس‌شان را فقط به محرم و صفر ختم نکنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان بیان کرد: معنای هیئت یعنی توجه به عترت اما نباید در عترت خلاصه شود چرا که مطابق وصیت پیامبر بخشی از دین ما قرآن است و باید پررنگ‌تر شود که علاوه بر سوگ عترت پاسدار قرآن نیز باشیم.

هیئات عملکرد سلیقه‌ای نداشته باشند

حسینی بوشهری تأکید کرد: هیئات باید در مجالس خود به معارف دین بپردازند، مبانی چون صبر، بصیرت و استواری را برای مردم شرح دهند و عملکرد سلیقه‌ای را از خود دور کرده تا جاذبه‌ای در چهارچوب دین و حرمت به اباعبدالله(ع) ایجاد شود.

وی در پایان گفت: عاشورا هم درس دارد هم پیام و هم عبرت؛ عبرت آن است که بعد ۵۰ سال از رحلت پیامبر جامعه چنان دگرگون شد که فرزندش را به شهادت رساندند. ما نیز باید مراقب جامعه خود باشیم که چنین فضای نورانی در خانواده‌ها به ظلمات نرسد و تبلیغات دشمنان جامعه ما را تغییر ندهد.

خبرنگار: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha