سومین گردهمایی طلبگی «نهال قد کشیده» برگزار می‌شود
کد خبر: 4081134
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

سومین گردهمایی طلبگی «نهال قد کشیده» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام قرقچی گفت: سومین گردهمایی طلبگی «نهال قد کشیده» فردا یکشنبه در سالن جلسات مدرسه عالی شهید مطهری(ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیر قرقچی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، به ضرورت تحقق مطالبات رهبری در مسیر تحول آفرینی در حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: در دیداری که مقام معظم رهبری در سال 96 با طلاب داشتند، ایشان از طلاب جوان به عنوان نهال های قدکشیده بوستان امامت و ولایت یاد کردند و این تعبیر بسیار بلند و زیبایی بود و برای طلاب تهران امید بخش و شورآفرین بود.

دبیر سومین گردهمایی نهال قد کشیده افزود: در همان دیدار رهبر انقلاب از نوع نگاه، آگاهی و بصیرت طلاب جوان نسبت به مسائل روز تقدیر و تشکر کردند. اما دو موضوع «درس خواندن طلاب» و «مبارزه برای ساختن حوزه مطلوب» از جمله تاکیدات مهم رهبری به طلاب و اساتید حوزه در این دیدار بود.

حجت‌الاسلام قرقچی با بیان اینکه خوب درس خواندن طلاب و مجهز شدن به علوم روز عامل مهمی در گره گشایی از مشکلات جامعه خواهد بود، گفت: تحقق این مسئله از جمله توصیه‌های مهم رهبری خطاب به طلاب است تا مبادا درگیری با مسائل روز طلاب را از درس خواندن غافل کند! همانطور که در اوایل انقلاب شخص رهبری و دیگر مبارزان طلبه و روحانی؛ همزمان با فعالیت‌های انقلابی که داشتند هیچوقت از درس و بحث طلبگی غفلت نکردند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تحقق حوزه مطلوب، اظهار داشت: این موضوع از دیگر مطالبات مهم رهبری است و در همان دیدار نیز فرمودند که حوزه مطلوب با حضور خود طلاب و با مبارزه، همفکری کردن و با متشکل شدن جمعی طلاب ساخته می شود. و در ادامه هم افزودند منظور از جهاد؛ تلاش و خستگی ناپذیری است و به تعبیر مرده باید یا زنده باد گفتن نیست.

دبیر سومین گردهمایی نهال قد کشیده تصریح کرد: نکته کلیدی در اینجا جمعِ بین درس خواندن و مبارزه است یعنی باید درس خواندن را با مبارزه عجین کرد و اینگونه است که از یک طلبه، عنصر مجاهد انقلابی ساخته می‌شود که توانایی هدایت حوزه به سمت حوزه مطلوب و انقلابی را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام قرقچی با اشاره به تلاش های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی در مسیر تحقق حوزه مطلوب، گفت: یکی از نکاتی که موجب عدم موفقیت این تلاش ها شده؛ عدم انسجام و تمرکز نهادهای حوزوی در تحقق این امر است. در شهر تهران برخی مدارس علمیه همچون جزیره‌هایی هستند که هر کدام با سلیقه خود و اهداف و نظام تربیتی که خودشان تعریف کرده‌اند، پیش می‌روند که مطابق وحدت حوزه‌های علمیه نیست در حالیکه مسیر تحول آفرینی در حوزه با انسجام همه مدارس و در فضای تشکلی و جمعی صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام قرقچی با اشاره به برگزاری گردهمایی نهاد قد کشیده در تهران، گفت: طی پنج سال گذشته این گردهمایی برگزار شده و امسال نیز سومین نشست آن با حضور طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار خواهد شد.

دبیر سومین گردهمایی نهال قد کشیده در پایان خاطرنشان کرد: در این گردهمایی سعی بر این است نکات و توصیه‌هایی که رهبری فرموده اند بازخوانی و تقریر شود.

وی افزود: هدف بعدی در این گردهمایی ایجاد انسجام بین مجموعه‌ای از تشکل‌های طلبگی است که در راستای تحقق منویات رهبری در این مسیر با جان و دل تلاش می‌کنند تا ان شاءالله با هم افزایی بین این تشکل‌ها و بیان دیدگاه‌ها، نظرات و تبادل تجارب، قدم‌های موثرتری در مسیر رسیدن به تحول آفرینی و ساخت حوزه مطلوب برداشته شود.

یادآور می‌شود سومین گردهمایی طلبگی «نهال قد کشیده» روز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ در سالن جلسات مدرسه عالی شهید مطهری(ره) برگزار می‌گردد. طلاب علاقه‌مند به حضور در این گردهمایی می‌توانند نام‌ و‌ نام‌خانوادگی، نام مدرسه و پایه تحصیلی خود را به شماره ۰۹۳۵۸۲۱۳۴۷۷ پیامک کنند.

انتهای پیام
captcha