مهارت جلسات خانگی قرآن به اشتراک گذاشته شود
کد خبر: 4082582
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

مهارت جلسات خانگی قرآن به اشتراک گذاشته شود

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر گفت: استقلال تجربه و مهارت شکل‌گیری جلسات خانگی قرآن کریم باید به عنوان یک تجربه موفق اشتراک‌گذاری و برای استفاده دیگران نیز اطلاع‌رسانی شود.

سید مصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر، امروز، 11 شهریورماه در گردهمایی مربیان خانگی قرآن کریم استان یزد اظهار کرد: استقلال تجربه و مهارت شکل‌گیری جلسات خانگی قرآن کریم باید به عنوان یک تجربه موفق اشتراک‌گذاری و برای استفاده دیگران نیز اطلاع‌رسانی شود.

حسینی افزود: مقام معظم رهبری در سال 98 فرمودند دوره‌های خانگی قرآن را احیا کنید و لذا باید در این مسیر همه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در کنار صدها فعالیت بسیار خوبی که در حوزه قرآن کریم انجام شده متأسفانه دو مسئله برپایی جلسات خانگی قرآن و همچنین قرائت در آن مورد غفلت قرار گرفته که باید در این مورد نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور گفت: استان دارالعباده یزد در زمینه تشکیل جلسات خانگی قرآن پیشتاز کشور است لذا می‌تواند این تجربه را برای سایر نقاط کشور نیز اطلاع‌رسانی کند، همچنین در زمینه آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم به‌ویژه نونهالان و نسل جوان نیز باید آموزه‌های قرآنی و همچنین قرائت قرآن در برنامه‌های روزمره همه قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: در مرحله اول تشکیل جلسات خانگی و قرائت حداقل یک آیه در طول روز است و در مرحله دوم محتوای جلسات و همچنین فعالیت‌هایی که در طول جلسه انجام می‌شود، باید در دستور کار قرار گیرد و در محله بعد نیز رویکرد این جلسات که در راستای کمک به دیگر افراد و همچنین فعالیت‌های خیریه بوده احیا شود.

وی افزود: در گذشته در جلسات خانگی قرآن کریم مشکلات بسیاری از افراد محلات رفع و حل می‌شد و اکنون نیز باید این روند احیا شود و تنها به خواندن صرف قرآن اکتفا نشود.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور با بیان اینکه اساتید بسیار موفقی در زمینه جلسات خانگی قرآن کریم در استان یزد وجود دارند و در طول سال‌های متمادی این جلسات برپا شده و ادامه داشته است و لذا باید این تجربیات با تشکیل چنین جلساتی در دسترس دیگر افراد نیز قرار گیرد تا از آن به عنوان یک تجربه موفق استفاده کنند.

قاریان از نعمت اهل بیت(ع) برخوردارند

حسین قادری، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان یزد نیز در این نشست گفت: مادامی که دو بال اهل بیت و قرآن را همراه با یکدیگر داشته باشیم، سعادتمند خواهیم بود و خوشبختانه به فضل الهی قاریان ما علاوه بر قرائت قرآن از نعمت اهل بیت نیز برخوردار هستند.

قادری افزود: قاریان و همچنین مربیان قرآن اخلاق و منش قرآن و اهل بیت را در سرلوحه فعالیت‌های خود داشته باشند و مادامی که این گونه عمل کنیم به عنوان یک الگو برای فرهنگسازی فعالیت‌های قرآنی زبانزد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از اینکه خواندن حداقل یک آیه در طول روز باید مورد توجه قرار گیرد گفت: متأسفانه برخی از افراد جامعه مدت‌ها است به سراغ قرآن نرفته‌اند و حتی از خواندن یک آیه نیز دریغ می‌کنند و این امر باعث از بین رفتن توکل می‌شود.

یادآور می‌شود در این نشست تعدادی از مربیان و اساتید جلسات خانگی قرآن کریم از شهرستان‌های مختلف استان یزد تجربیات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha