مسلمانان بر محور امام حسین(ع) و رسالت بزرگ وی متحد شوند
کد خبر: 4082957
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

مسلمانان بر محور امام حسین(ع) و رسالت بزرگ وی متحد شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تأکید کرد: مسلمانان باید بر محور امام حسین(ع) و رسالت بزرگ وی متحد شوند، به نظرم هیچ واقعه‌ای با این ویژگی‌ها به عنوان محور اتحاد در جهان اسلام وجود ندارد.

علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه در اجتماع خادمان ستاد مردمی اربعین کردستان که امروز، 12 شهریورماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ذکر امام حسین(ع) و فرهنگ کردستان بسیار به هم نزدیک هستند، به واقع ذکر و یاد امام حسین(ع) و کردستان را در اوج تلفیق می‌‌بینم.

وی افزود: عبور زائران اربعین از استان کردستان را واقعه‌ای بیاد ماندنی و دارای زیبایی‌های جاودانه خواهد بود، که در هیچ پدیده‌ای چنین زیبایی را نمی‌توان دید.

این استاد حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: همه مذاهب اهل سنت نسبت به امام حسین (ع) و واقعه عاشورا ارادت دارند، این ارادت قبلاً در تکایا و محافل مذهبی با شور و شوق فراوان وجود داشت، امروزه نیز با همین رویه در استقبال از زائرانی که از کردستان به سوی کربلا و حرم امام حسین(ع) خواهند رفت، مجدداً تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مختص یک دین یا مذهب خاصی نیست، ادامه داد: امام حسین(ع) اتحاد بین قلوب و ادیان هستند، امام حسین(ع) تنها به مذاهب شیعه و سنی اختصاص ندارد، شعار انسانی در رسالت امام حسین(ع) و عزت وی در مقابله با دشمنان اسلام، شخصیتی جهان ساخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد: بر محور امام حسین(ع) و رسالت بزرگ وی بایستی متحد شد، به نظرم هیچ واقعه‌ای با این ویژگی‌ها به عنوان محور اتحاد در جهان اسلام وجود ندارد.

وی با اشاره به آخرین نظریه میشل فوکو، اندیشمند فرانسوی در خصوص پایان جهان با لیبرالیسم، افزود: هم اکنون این اندیشمند در نظریه خویش تجدید نظر کرده‌اند و لیبرالیسم را پایان جهان نمی‌داند، اما به نظر من اربعین بزرگترین منشاء پاسخگویی به شبهات امروز جهان سیاست است.

این استاد حوزه علمیه در خصوص مردمی برگزار کردن پیاده‌روی اربعین گفت: نیاز هست این مراسمات با همکاری مردم کردستان صورت گیرد، بسیاری از مردم کردستان از هم اکنون کمک‌های خویش را برای زائران امام حسین(ع) آغاز کرده‌اند.

وی مسائل انسانی و علمی را فاقد مرز دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) و رسالت بزرگش جزو مسائل انسانی قرار گرفته و حد و مرز نمی‌شناسد و به عنوان زبان مشترک جهانی مطرح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به حرمت اهل بیت پیامبر(ع) گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع)، مسائلی فرا ملیتی است و جزو پدیده‌های انسانی است، به واقع پس از گذشت 1400 سال از واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) هنوز با قدرت در اذهان و روح همه جهانیان قرار دارد و از این واقعه بهره‌های فرهنگی و هنری برده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: روحیه خوب کُردها، غیرتی ، انسانی و عاطفی بودن با رسالت امام حسین(ع) تناسب دارد، زمانی که در دانشگاه هنر با موسیقی کردستان از جمله کامکارها آشنا شدم موسیقی را زبان دل و ذوق انسانی یافتم این روحیه می‌تواند مستمسکی مابین فرهنگ عاشورا و فرهنگ و هنر کردستان شود.

انتهای پیام
captcha