برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4086208
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مرحله استانی بخش آوایی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی دو روز برگزار می‌شود گفت: این مسابقات در روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۸:۳۰ ویژه بانوان و در روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریورماه ویژه آقایان برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآنمحسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مرحله استانی بخش آوایی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روزهای 30 و 31 شهریورماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات با حضور متسابقان راه یافته به مرحله استانی در روز چهارشنبه 30 شهریورماه از ساعت 8:30 ویژه بانوان و در روز پنج‌شنبه 31 شهریورماه ویژه آقایان برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه این دوره از مسابقات در مرحله استانی در امامزاده علی اکبر(ع) شهر نافچ برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف از برپایی مسابقات در این امامزاده واجب‌التعظیم، علاوه بر استفاده متسابقان از فضای معنوی و مقدس این مکان، آشناسازی بیشتر مردم با این مکان است.

مولوی با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی رویدادهای قرآنی از مرکز استان و توجه به دیگر شهرها، تصریح کرد: پیش از این سابقه برگزاری مسابقات قرآنی در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد را نیز داشتیم اما فضای بصری این امامزاده و نیز امکانات بهداشتی و رفاهی برای برپایی این رویداد قرآنی چندان مناسب نبود، لذا آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) شهر نافچ که از فضای زیبا و معنوی، امکانات و تجهیزات مطلوب نظیر سرویس بهداشتی، سوئیت و نیز فضای حسینیه برخوردار است، انتخاب شد.

وی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم، بیان کرد: در مجموع 96 متسابق بانو و آقا در این مرحله حضور دارند که 11 نفر در رشته قرائت تحقیق، 13 نفر در رشته قرائت ترتیل، هفت نفر در رشته حفظ کل، هفت نفر در حفظ 20 جزء، سه نفر در رشته 10 جزء، سه نفر در رشته 5 جزء، شش متسابق در رشته اذان و 46 نفر در رشته دعاخوانی به رقابت خواهند پرداخت.

مولوی با اشاره به دعوت از داوران برجسته کشوری برای داروی این دوره از مسابقات در کنار استفاده از ظرفیت داوران استان، گفت: در بخش آقایان، غلامرضا شاه‌میوه، رضا سعادت‌نیا، مسعود عنایتی مقدم، سیدحبیب تربتیان و عیسی خورشیدی و در بخش بانوان، تهمینه رئیسی، زینب نجفی، خورشید عباسی، صدیقه بارانی و سمیه هیبتیان به داوری می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: ضبط آثار رشته دعاخوانی و اذان نیز در طی این دو روز در حسینیه همجوار امامزاده علی اکبر(ع) شهر نافچ انجام می‌شود.

مولوی گفت: تبلیغات محیطی از جمله در ورودی شهر و نیز تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد؛ سرویس ایاب و ذهاب از محل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به محل برگزاری مسابقات در شهر نافچ نیز برای متسابقان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha