«عاشورا» تماشایی شد + فیلم
کد خبر: 4086583
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
از اربعین امسال

«عاشورا» تماشایی شد + فیلم

«عاشورا» مستدی 68 دقیقه‌ای به کارگردانی بهروز ملبوس باف است که از اربعین امسال از طریق سایت آپارات قابل دیدن شده است.

بهروز ملبوس‌باف، مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه اربعین، کار جدیدش از طریق «آپارات» پخش شده است، گفت: «عاشورا» عنوان مستندی است که اخیراً ساخت آن را به پایان رسانده و در سایت آپارت آن را پخش کرده‌ام. دلیل عرضه این کار از طریق سایت آپارات هم دو نکته بود. ابتدا اینکه نمی‌خواستم منتظر برگزاری جشنواره باشم چون این مستند برای ایام اربعین مناسبت داشت و نیز نخواستم کارم اسیر ممیزی شود.

وی افزود: «عاشورا» را محرم امسال ساختم. این کار در زمانی 68 دقیقه‌ای تولید شده و در آن به آیین‌های عزاداری در شهر اصفهان توجه می‌شود. تمام تلاشم این بوده روایتی که از عاشورا دارم امروزی بوده تا مخاطب نسل جوان بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

ملبوس‌باف تصریح کرد: فیلم مستند ظرفیت بالایی برای ثبت رویدادهای مذهبی دارد البته به شرطی‌که خود را در ظاهر خلاصه نکند چون پژوهش شرط اول چنین تولیداتی است وگرنه اگر قرار باشد صرفاً یک آیین مذهبی را نشان دهیم یک گزارش خبری تولید کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ساخت مستند «عاشورا» تحقیقات مفصلی روی برخی آیین‌های عاشورایی انجام دادم. در کنار پژوهش کارهای اینگونه نیاز به باور نیز دارد چون اگر قرار است موضوعی مذهبی را جلوی دوربین بریم باید آن را باور هم داشته باشیم. اتفاقی که متاسفانه کمتر مورد نظر است.

این مستندساز در انتها تصریح کرد: قرار است در کار جدیدم که به زودی ساخت آن را آغاز خواهم کرد برخی دیگر از آیین‌ها و مناسک‌ها اصفهان را به تصویر کشم.

علاقمندان برای تماشای این مستند می‌توانند به این نشانی https://www.aparat.com/v/EDPBg  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha