تداوم ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج تا آخر مهرماه
کد خبر: 4086750
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

تداوم ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج تا آخر مهرماه

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج تا ۳۰ مهرماه تداوم دارد.

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج

به گزارش ایکنا از زنجان، علی نوروزی مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، صبح امروز ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران در رابطه با بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، اظهار کرد: این مسابقات در بخش‌های  فردی، گروهی، خانوادگی و ایده‌پردازی و چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول بین مساجد محلات و پایگاه‌های مقاومت در آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج مراحل پایگاهی، حوزه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری پیش بینی شده که نفرات برتر استان بهمن‌ماه امسال در مرحله کشوری حضور پیدا خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به ترتیب در آذرماه، دی‌ماه و بهمن‌ماه،‌ تصریح کرد: بخش فردی شامل رشته‌های «حفظ، صحیح‌خوانی، ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و تقلیدی، مفاهیم کتاب صراط، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» بوده که افراد به تناسب سن، علاقه و توانمندی خود در این مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان با بیان اینکه بخش خانوادگی و بخش گروهی ایده‌ای نو در راستای جذب خانواده‌ها و گروه‌های سه الی چهار نفره به آیات الهی، کلام امیرالمومنین علی(ع) و امام سجاد(ع) است، گفت: برای آن جوایز ارزشمند مادی و سفر زیارتی معنوی نیز پیش‌بینی شده است  که در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال یک فعالیت قرآنی و همچنین در بخش گروهی هر کدام از اعضای گروه یک نقش را ایفا می‌کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه در بخش ایده‌پردازی قرآنی نیز افراد، مؤسسات و پایگاه‌هایی که ایده‌ای نو در زمینه‌های قرآنی دارند می‌توانند شرکت کنند، اظهار کرد: ایده‌ها باید حول چهار موضوع «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن‌کریم»‏، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم به واسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن‌کریم توسط آحاد جامعه»‏، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن‌کریم با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» باشد.

وی در رابطه با نحوه ثبت‌نام علاقه‌مندان به شرکت در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و فعالان قرآنی استان می‌توانند تا تاریخ ۳۰ مهرماه با مراجعه حضوری به پایگاه یا حوزه و یا با روش مجازی از طریق سایت quranbsj.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha