روایت دانشجوی پزشکی الازهر از دورهمی‌های قرآنی + فیلم
کد خبر: 4090229
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷

روایت دانشجوی پزشکی الازهر از دورهمی‌های قرآنی + فیلم

یک دانشجوی دانشگاه الازهر که صوت شیرین قرائت قرآن او با تقلید از قاریان برجسته در شبکه‌های اجتماعی مصر زبانزد شده است، از برپایی دورهمی‌های دانشجویان در محوطه کوی دانشگاه الازهر روایت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره24، کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مصر این روزها کلیپی از تلاوت قرآن کریم محمد رمضان، یکی از دانشجویان دانشگاه الازهر را در داخل کوی دانشگاه منتشر کردند.

این ویدئو مورد تحسین تعداد زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، به خصوص که او در قرائت قرآن از قاریان بزرگ قرآن تقلید می‌کند و به نظر می‌رسد این دانشجو به پیروی از شیخ سعید عبدالصمد الزناتی، از قاریان صاحب سبک و برجسته مصری در این ویدئو قرائت می‌کند.

محمد رمضان که دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه الازهر است، با بیان اینکه او و هم دانشگاهی‌هایش همیشه در کوی دانشگاه گرد هم می‌آیند و قرآن کریم را تلاوت می‌کنند، توضیح داد: تعداد زیادی از دانشجویان در دانشکده‌های مختلف دانشگاه الازهر از صوت زیبایی در تلاوت و قرائت قرآن برخوردارند.

دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه الازهر افزود: ما هر چند وقت یک بار دور هم جمع می‌شویم و دسته جمعی قرآن قرائت می‌کنیم و گاهی هم‌دانشگاهی‌هایمان در پایین ساختمان هستند که ما را تشویق می‌کنند و گاهی هم از سوی ساکنان ساختمان‌های اطراف که دانشگاه را احاطه کرده است، تشویق می‌شویم.

رمضان با بیان اینکه دورهمی‌ها برای قرائت قرآن توسط گروه‌های دیگری از دانشجویان هم انجام می‌شود و اتفاقی زبانزد و رایج در داخل کوی دانشگاه است، گفت: کوی دانشگاه در الازهر مملو از تعداد زیادی حافظ و قاری با صوت‌های زیبا است.

قاری جوان مصری و شباهت به نعینع

این دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه الازهر، در خصوص قاری مورد علاقه خود می‌گوید: من همه شیوخ به خصوص قدیمی‌ها را دوست دارم، اما انشاء الله دوست دارم مانند دکتر احمد نعینع باشم و مرا پزشک قاری خطاب کنند(نعینع، قاری برجسته مصری و پزشک متخصص اطفال که زاده ۱۵ مارس ۱۹۵۴ و در قید حیات است).

یادگیری علم و قرآن قابل جمع شدن است 

محمد رمضان در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی تلفیق تحصیل در رشته پزشکی و یادگیری تخصصی قرآن با بیان اینکه این کار آسان و این دو رشته قابل جمع است، گفت: می‌توان در رشته پزشکی تحصیل کرد و در عین حال با کتاب خدا مأنوس بود.

دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه الازهر با اشاره به اینکه قرآن کریم را در کلاس اول متوسطه زمانی که  12 سال سن داشته به پایان رسانده است، گفت که در مسابقات زیادی مانند مسابقه سراسری عبدالفتاح الطاروطی در کشورش هم شرکت کرده است.

در ویدئوی زیر تلاوت این دانشجوی خوش‌خوان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha