ترویج معارف مهدویت را محدود به مناسبت‌های مذهبی نکنیم
کد خبر: 4091750
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

ترویج معارف مهدویت را محدود به مناسبت‌های مذهبی نکنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: از هر کسی که توان خدمت در امور مهدوی را دارد استفاده کنید و به آنچه انجام داده‌ایم قانع نباشیم بلکه درصدد نشر علوم خود باشیم و فعالیت‌ها را منحصر در ایام الله و مناسبت‌های مذهبی نکنیم.

نمازبه گزارش ایکنا، گردهمایی مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ۲۱ مهرماه، با هدف تشریح سیاست‌های کلی بنیاد با حضور رئیس و مدیرعامل بنیاد و جمعی از معاونان و مدیران در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با موضوع انتظار در قرآن و انتظار در طول تاریخ در این جلسه انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این جلسه با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند اگر امام زمان را ببینم خادم او هستم، گفت: خداوند متعال با وحی آیات خود بر پیامبر(ص) مسئله انتظار را برای ما تبیین کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: از هر کسی که توان خدمت در امور مهدوی را دارد استفاده کنید و به آنچه انجام داده‌ایم قانع نباشیم بلکه درصدد نشر علوم خود باشیم و فعالیت‌ها را منحصر در ایام الله و مناسبت‌های مذهبی نکنیم و همیشه در نشر معارف اسلامی پیش قدم باشیم.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین متوسل، مدیرعامل بنیاد با هدف تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های کلی بنیاد نیز از جمله برنامه‌های این گردهمایی بود.

متوسل طی سخنانی گفت: از نگاه مهدویت وظیفه داریم به صورت مشخص و روشن مردم را به سوی نائب حضرت در دوران غیبت هدایت کنیم و با تکیه بر زمان حاضر به عنوان مجموعه مهدوی، راهکار و محتوای مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.

همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اجرایی بنیاد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های نماز و مهدویت به صورت مشترک در استان‌ها و وجود هماهنگی با مسئولان استانی و ارتباط با آنها در تقویت برنامه‌های بنیاد تاثیرگذار است.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت در خصوص فعالیت‌های مرکز با تربیت اساتید و مربیان مهدویت و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نصوری، معاون فرهنگ و آموزش در خصوص فعالیت‌های بنیاد در استان‌ها از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین معاون اداری، مالی و پشتیبانی، مدیرکل حراست و مدیر روابط عمومی بنیاد، مدیر مجتمع یاوران مهدی و سرپرست مؤسسه انتشاراتی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فعالیت‌های شش ماهه دوم را تبیین و تشریح کردند.

تشریح فعالیت‌های حوزه روابط عمومی، تقدیر از استان‌های برتر و بحث و تبادل نظر مدیران بنیاد از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

در حاشیه این گردهمایی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از کتاب مهارت‌ها و راهکار های تربیت مهدوی با قلم نجمه نجم و کتاب المهدی الموعود آیت‌الله نجم الدین طبسی رو نمایی شد.

کتاب مهارت‌ها و راهکارهای تربیت مهدوی با رویکرد تربیت مهدوی ویژه والدین و مربیان پرورشی و تربیتی تدوین گردیده است و اصول و راه کارهای تربیت مهدوی را ارائه می.کند و کتاب المهدی الموعود با هدف ارائه نگاه درست و علمی به مهدویت در بین جوانان و نخبگان و طلاب عرب زبان مخصوصا طلاب حوزه علمیه نجف اشرف تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha