ویژه برنامه‌های جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در سوریه برگزار شد
کد خبر: 4091813
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

ویژه برنامه‌های جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در سوریه برگزار شد

ویژه برنامه‌های جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و وحدت، پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مناطق مختلف سوریه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: در مناطق مختلف، مردم سوریه اعم از  شیعه و سنی از چند روز گذشته به مناسبت میلاد پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی(ص) با آذین بندی معابر، مساجد و به ویژه حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما به جشن و شادمانی پرداختند.

برگزاری جشن میلاد پیامبر در سوریه فقط به مسلمانان محدود نمی‌شود، بلکه مسیحیان این کشور نیز در شهرها و استان‌های مختلف میلاد پیامبر مهربانی ها را به جشن می‌نشینند.

در حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و در میدان العزیزیه این شهر نیز مردم سوریه در شب میلاد پیامبر(ص)، برادری میان همه طیف‌های جامعه با اعتقادات مختلف را به نمایش گذاشتند.

ایرانیان مقیم سوریه نیز در جای جای این کشور به ویژه در حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و همچنین مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) در مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)حضور رسانده و به شادمانی پرداختند.

شب گذشته مراسم باشکوهی با حضور نماینده ولی فقیه در کشور سوریه، نماینده وزیر اوقاف سوریه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و جمعی از مسئولان و مردم این کشور و ایرانیان مقیم با شور خاصی در مصلی حرم حضرت زینب سلام الله علیه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا گروه تواشیح به اجرای برنامه پرداخت و سپس گروه سرود یکی از مدارس منطقه زینبیه سرود زیبایی در وصف پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اجرا کردند که با استقبال حاضرین در مراسم مواجه شد.

در ادامه این مراسم شیخ حسام الدین فرفور رئیس مرکز علوم اسلامی الفتح و نماینده وزیر اوقاف سوریه درخصوص اهمیت وحدت مسلمین و برگزاری هفته وحدت که توسط امام خمینی‌(ره) پایه گذاری شد، سخنانی درخصوص اهمیت وحدت اسلامی میان اهل تسنن و شیعیان به ویژه در دوران کنونی که دشمنان اسلام وحدت مسلمانان را هدف گرفته اند، ایراد کرد.

انتهای پیام
captcha