برگزاری شورای قرآنی در زرندیه
کد خبر: 4094184
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

برگزاری شورای قرآنی در زرندیه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرندیه با اشاره به تقویت جلسات خانگی قرآنی در روستاها، از آغاز به کار شورای قرآنی در این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی موجود خبر داد.

حجت الاسلام محمود قربانی

حجت‌الاسلام محمود قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرندیه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه «اتاق رسانه قرآنی» از آذر ماه سال گذشته فعالیت خود را به همت مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) واقع در شهر پرندک از توابع این شهرستان آغاز کرده است، گفت: خوشبختانه با استقبال جامعه قرآنی و خانواده‌ها از این اتاق رسانه‌ای فعالیت‌ها هدفمندتر و با برنامه‌ریزی بیشتر در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم حضور قرآن‌آموزان در مؤسسات قرآنی با راه‌اندازی این اتاق آموزش‌ها به صورت الکترونیکی و مجازی ویژه تربیت حافظان و قاریان قرآن دنبال شد. در شش ماهه دوم سال جاری شبکه‌سازی «اتاق رسانه‌ای قرآنی» ویژه تربیت جوانان روستایی و ساکن در سایر شهرهای این شهرستان به منظور تقویت جلسات خانگی قرآنی در دستور کار قرار دارد.

قربانی از استقبال جامعه قرآنی از آموزش مجازی خبر داد و افزود: شبکه‌سازی کمک می‌کند تا افراد حاضر در جلسات خانگی قرآن راهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی شوند و بدین ترتیب مؤسسات همچون قبل از شیوع کرونا از رونق برخوردار خواهند شد.

وی به فعالیت خانه‌های قرآنی روستایی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه با رایزنی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با دستگاه‌هایی همچون استانداری و .. مشکل مکان خانه‌های قرآنی روستایی با مشارکت دهیاری‌ها برطرف شده است. تنها مشکل رونق مؤسسات و خانه‌های قرآنی است که باید با همت همه مسئولان و مردم محقق شود.

قربانی همچنین از تشکیل شورای قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی شهر و افراد اثرگذار در این حوزه خبر داد و افزود: این شورا از مهر ماه سال جاری آغاز به کار کرده است و جلسات خود را به صورت ماهیانه برگزار می‌کند تا با کمک مسئولان بتوان مشکلات موجود در حوزه‌های قرآنی را برطرف کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرندیه در پایان گفت: یکسان‌سازی مربیان قرآنی، قاریان و حافظان از همه دستگاه‌ها و معرفی آنان به حوزه قرآنی تبلیغات اسلامی و ورود به حوزه محتواسازی قرآنی به منظور تحقق جهاد تبیین از جمله مصوبات شورای قرآنی است که دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha