فرهنگ‌سازی مناسب، موجب پیشبرد اهداف قرارگاه جوانی جمعیت می‌شود
کد خبر: 4094193
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

فرهنگ‌سازی مناسب، موجب پیشبرد اهداف قرارگاه جوانی جمعیت می‌شود

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل گفت: تلاش در مسیر جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است که به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

قرارگاه جوانی جمعیت در زابلبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حسین سنجرانی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل، دوم آبان‌ماه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی زابل، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به پیشبرد اهداف این قرارگاه کمک شایانی کند، فرهنگ‌سازی مناسب در این خصوص است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل با بیان اینکه در زمینه تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها نقش دارند، تصریح کرد: همه باید در کنار هم با همدلی و همراهی در این زمینه گام برداریم و نباید تمام بار این موضوع را بر دوش دانشگاه علوم پزشکی بگذاریم از این‌رو، تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری با این قرارگاه هستند.

سنجرانی ادامه داد: با توجه به اینکه بانوان می‌توانند نقش مهمی در زمینه اجرای بندهای قرارگاه جوانی ایفا کنند، لازم است تا کارگروه امور بانوان در این شهرستان تشکیل، شود تا بتوانیم با تأثیرگذاری بیشتری به اهداف قرارگاه جوانی جمعیت برسیم.

وی اضافه کرد: امروز همه جوامع دغدغه ارائه حداقلی خدمات بهداشتی و درمانی را دارند که خوشبختانه، این خدمات در منطقه سیستان با کیفیت مناسبی به مردم عزیز ارائه می‌شود.

هادی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در قرارگاه جوانی جمعیت، اجرای فرمان و منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در کشور، بلافاصله مرکز ناباروری در منطقه سیستان افتتاح شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی زابل از جمله اولین دانشگاه‌ها در سراسر کشور است که این مرکز را با هدف جوانی جمعیت به بهره‌برداری رسانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، ادامه داد: به دلیل فعالیت قابل تحسین همکاران حوزه بهداشت در مناطق مختلف سیستان، تعداد سه هزار زوج نابارور شناسایی شده‌ که پرونده بخشی از این افراد برای درمان تشکیل شده است.

میرزایی اضافه کرد: تعدادی از زوج‌های جوان نابارور نیز در منطقه حضور دارند که توان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند و براین اساس، درصدد آن هستیم تا با توجه به اهمیت این مسئله از ظرفیت خیرین و سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha