تشکیل اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان هرند
کد خبر: 4094931
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

تشکیل اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان هرند

در جلسه‌ای با حضور فرماندار شهرستان هرند، اولین کارگروه قرآن و عترت این شهرستان برگزار شد.

اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان هرند

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان هرند با هدف بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در حوزه علمیه امام هادی(ع) این شهرستان برگزار شد.

بهرام خواجه‌سعیدی، فرماندار شهرستان هرند با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، اظهار کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی دارند، ولی به هماهنگی و انسجام بیشتر نیاز است که با تشکیل کارگروه قرآن و عترت شهرستان، تمرکز در فعالیت‌های قرآنی بیشتر خواهد شد و نتایج مطلوبی به‌دست خواهد آمد.

وی به لزوم وجود مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: تا زمان تشکیل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیاز است که فعالان قرآنی پیگیری لازم برای فعال کردن مؤسسات غیرفعال را انجام دهند و همچنین از ظرفیت موجود شهرستان استفاده شود تا مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در شهرستان شکل بگیرد.

در ادامه، حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان از هرند به‌عنوان شهر معنوی و دانشمندپرور یاد کرد و افزود: در جنگ تمام‌عیار با غرب قرار داریم و تنها راه مبارزه در این جنگ فرهنگی و نجات فرهنگ اصیل و خانواده، پناه بردن به فرهنگ قرآنی است که در این صورت، مصونیت ایجاد می‌شود.

وی به لزوم آشنایی بیشتر جوانان با قرآن کریم از زمان تحصیل در مدرسه اشاره کرد و گفت: مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل، ظرفیت بسیار مناسبی برای آشنایی جوانان با قرآن است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان نیاز است که با همت همه فعالان قرآنی، یک مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل راه‌اندازی شود و این آمادگی از طرف دستگاه‌های دولتی و اتحادیه وجود دارد.

علی فضیلتی، مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان نیز به حمایت‌های مجمع از فعالان قرآنی شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجمع خیرین قرآنی استان، قرآن‌های مستعمل و فرسوده را از مساجد جمع‌آوری، ترمیم و صحافی می‌کند و به آنها برمی‌گرداند. در حال حاضر، این اقدامات برای روستاهای محروم کشور انجام می‌شود و این آمادگی وجود دارد که از طریق مجمع خیرین قرآنی استان، به تشکیل و ایجاد زیرساخت‌های قرآنی شهرستان کمک شود.

خواجه‌سعیدی، فرماندار شهرستان هرند در پایان پس از جمع‌بندی جلسه، خواستار تشکیل کارگروه قرآن و عترت شهرستان به‌صورت منظم، پیگیری تأسیس مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل، پیگیری تشکیل مجمع خیرین قرآنی شهرستان، پیگیری شیوه‌نامه تخصصی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم با همکاری آموزش و پرورش در سطح شهرستان، برگزاری محفل قرآنی طی دو ماه آینده و افزایش تعداد جلسات خانگی قرآن کریم شد.

یادآور می‌شود، در این نشست، نماینده اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و نماینده آموزش و پرورش شهرستان هرند نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha