دورخیز برزیل برای صادرات محصولات حلال به بازارهای اسلامی
کد خبر: 4095003
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

دورخیز برزیل برای صادرات محصولات حلال به بازارهای اسلامی

اتاق بازرگانی اعراب با هدف ارتقای سطح صادرات محصولات حلال برزیل به کشورهای عربی و بازارهای اسلامی توافقنامه‌ای را با سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری برزیل منعقد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از زاویه، اتاق بازرگانی اعراب و برزیل برای ارتقای سطح صادرات محصولات حلال برزیل به کشورهای عربی، قرارداد مشارکتی با سازمان توسعه تجارت و سرمایه گذاری برزیل "Apex-Brasil" منعقد کرد.

هدف این توافق افزایش دسترسی محصولات برزیلی به بازار حلال، به ویژه محصولات غذایی با ارزش افزوده بیشتر است. بر این اساس، اتاق بازرگانی عربی-برزیلی  و Apex-Brasil پروژه «حلال از برزیل» را برای افزایش حجم صادرات این بخش در سطح بین المللی اجرا خواهند کرد.

این توافق پیش‌بینی می‌کند که ارزش سرمایه گذاری با هدف تنوع بخشیدن به صادرات محصولات حلال به حدود 2.84 میلیون دلار در یک دوره 30 ماهه برسد.

این سرمایه‌گذاری‌ها شامل ارائه حمایت مالی از شرکت‌های مواد غذایی برزیلی است که به دنبال دریافت گواهی حلال برای محصولات خود هستند.

این قرارداد همچنین بر افزایش صادرات برزیل به مالزی و اندونزی، گسترش دامنه مبادلات تجاری با کشورهای عربی و افزایش سطح فروش غذای حلال به کشورهایی با جمعیت کمتر مسلمان از جمله فرانسه، آلمان و سازمان ملل متمرکز است.

اوسمار شحفه، رئیس اتاق بازرگانی اعراب و برزیل، گفت: ما از امضای این قرارداد خرسندیم و مشتاقانه منتظر ارتقای سطح صادرات مواد غذایی برزیل به بازارهای حلال با بهره‌گیری از مشارکت‌های تثبیت شده خود با  کشورهای عربی هستیم. برزیل به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تولید محصولات غذایی حلال است که با تجارت محصولات پروتئین از دهه هفتاد آغاز به کار کرد.

وی افزود: این همکاری با هدف ارتقای رشد صادرات برزیل در بازارهای اسلامی با ارائه گواهی حلال به شرکت‌های مواد غذایی برزیل و ارتقای سطح غذاهای حلال گواهی شده انجام می‌شود.

بر اساس گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی در سال 2022، انتظار می‌رود بازار جهانی حلال تا سال 2025 به میزان 7.1 درصد رشد کند. بر این اساس، حدود 1.9 میلیارد مصرف‌کننده محصولات حلال بازاری با ارزش سالانه 1.267 تریلیون دلار را ایجاد خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha