ضرورت الگوپذیری از حضرت معصومه(س) در راستای مقابله با دشمنان اسلام
کد خبر: 4097195
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

ضرورت الگوپذیری از حضرت معصومه(س) در راستای مقابله با دشمنان اسلام

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: دختران ایران اسلامی باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه معصوم(س)، تمامی ترفندها و دسیسه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام را نقش بر آب کنند.

وفات حضرت فاطمه معصومه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه، امروز، 14 آبان، در جمع خبرنگاران، وفات کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: حضرت معصومه(س) از جمله بانوان گران‌قدر جهان اسلام است که جدای از منش اخلاقی و شخصیتی از جایگاه علمی ارزشمندی نیز در جهان اسلام برخوردار هستند.

 وی حضرت معصومه(س) را الگوی کامل و نمونه عفت و پاک‌دامنی یک زن مسلمان دانست و افزود: آن حضرت بعد از شهادت پدر بزرگوارشان با توجه به تبعید برادرشان به طوس، نتوانستند دوری امام زمان خویش را تحمل کنند و به ایران مهاجرت کردند اما در بین راه با شنیدن خبر شهادت برادرشان، بیمار و مدتی کوتاه در شهر قم ساکن شدند و در آن ایام به عبادت و ترویج احکام نورانی میان زنان قم پرداختند.

خلیفاوی عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) هم مانند بیشتر بانوان صدر اسلام با وجود سن کم ازلحاظ علمی و معنوی جایگاه عظیمی داشتند که از جمله شفاعت کنندگان در قیامت محسوب می‌شوند و همچنین بر اساس روایات هرکس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «ان لله حرما و هو مكة و لرسوله حرما و هو المدینة و لأمیرالمؤمنین حرما و هو الكوفة و لنا حرما و هو قم و ستدفن فیه امرأة من ولدی تسمی فاطمة من زارها وجبت لهالجنة؛ خداوند حرمی دارد كه «مكه» است، پیامبر خدا را هم حرمی است كه «مدینه» است و امیرالمؤمنین هم حرمی دارد كه «كوفه» است و ما امامان حرمی داریم كه «قم» است. به زودی بانویی از فرزندان من به نام «فاطمه» در آنجا مدفون خواهد شد كه هر كس او را زیارت كند، بهشت برایش واجب می‌شود».

خلیفاوی در پایان یادآور شد: دختران باید با پیروی از این شخصیت برجسته، تمامی ترفندها و دسیسه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام را نقش بر آب کنند. جهان اسلام دارای بانوان برجسته بزرگواری همچون حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت فاطمه معصوم(س) است که در حقیقت بهترین الگو برای دختران و زنان عصر حاضر برای خودسازی و نیل به مقامات والای معنوی هستند.

انتهای پیام
captcha