قبولی 12 نفر از مددجویان همدانی در رشته‌های برتر دانشگاهی
کد خبر: 4097500
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

قبولی 12 نفر از مددجویان همدانی در رشته‌های برتر دانشگاهی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان از قبولی 148 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش استان خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از این افراد در رشته مهندسی و هشت نفر در رشته پزشکی، پیراپزشکی و مابقی در رشته‌های دیگر قبول شدند.

محمدرسول شیخی‌زاده مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: کمک به ادامه تحصیل و حمایت مالی از دانشجویان نیازمند اقدامات فرهنگی این نهاد است؛ از این‌رو برای شهریه دانشجویان و کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان در سال‌ جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تعداد کل دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد در سطح استان، ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر است. سال گذشته مبلغ شش میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان به دانش‌آموزان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت شده است. کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان بر حسب مقاطع تحصیلی پرداخت می‌شود.

شیخی‌زاده گفت: تعداد کل دانشجویان و طلاب علوم دینی تحت پوشش در سطح استان نیز ۹۱۵ نفر است که در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان پرداخت شد. امسال نیز کمک‌هزینه شهریه دانشجویان بر حسب مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری از ترمی ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۱۴۸ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان در کنکور سراسری قبول شدند که ۱۲ نفر از این افراد در رشته مهندسی و هشت نفر در رشته پزشکی، پیراپزشکی و مابقی در رشته‌های دیگر قبول شدند.

انتهای پیام
captcha